به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: رفتار مردم تبریز و استان در روزهای اخیر، نشان‌دهنده تمدن و فرهنگ غنی آذربایجان است که به‌حق شایسته عنوان سر ایران است.
وی همچنین به موضوع اهانت تعدادی تماشاگرنما به ملت آذربایجان در یکی از مسابقات فوتبال اشاره کرد و گفت: ضمن محکومیت این اتفاق که برخلاف منافع و وحدت ملی صورت گرفت، درخصوص برخورد با متخلفان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.
خدابخش با تأکید بر اینکه میدان های ورزشی باید صحنه پهلوانی و روحیه جوانمردی باشد، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا این موضوع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی کشور قرار گیرد تا دیگر شاهد چنین اقدامات تفرقه‌افکن و مغایر با وحدت ملی نباشیم.
وی همچنین مسئولان استان را به ارتباط دائمی و گسترده با مردم توصیه کرد و گفت: مسئولیت، نعمتی الهی است که شرط شکرگزاری آن، ارتباط با مردم است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نقدپذیری یکی از ضرورت‌های اصلی مدیریت است، افزود: مسئولان باید با تحمل و سعه صدر، مسائل مختلف را با مردم در میان بگذارند و وظایف روزمره آنها را از ارتباط با مردم غافل نکند.
وی ایجاد مرکز کنترل (داشبورد) مدیریتی را برای مدیران ضروری دانست و اظهارکرد: تقویت روابط عمومی‌ها و تعامل با رسانه‌ها یکی از محوری‌ترین کارها برای ارتباط با مردم است.
خدابخش با بیان اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند، ادامه داد: باید دست اصحاب رسانه و مطبوعات را ببوسیم که مشکلات مردم را به ما منتقل می‌کنند و این یکی از راه‌های مبارزه با فساد اداری است.
وی بر پیگیری طرح‌های ملی از سوی مسئولان استان تأکید کرد و افزود: این موضوع یکی از وظایف اصلی مدیران استانی به‌عنوان نماینده دستگاه‌های ملی است، زیرا که طرح‌های ملی می‌توانند استان را متحول کنند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین ارتباط با سرمایه‌گذاران و حمایت از آنها را از مهم‌ترین وظایف مدیران عنوان کرد و گفت: این موضوع در خصوص دستگاه‌های صادرکننده مجوزهای سرمایه‌گذاری، اهمیت بیشتری دارد و این دستگاه‌ها ضامن وقت و هزینه سرمایه‌گذاران هستند.
وی ادامه داد: نباید صدور مجوزها که به طریق عادی قابل حل است، معطل تماس مدیران ارشد دیگر باشد و من در اینجا با مسئولیت خودم اعلام می‌کنم که دستگاه‌های اجرایی، مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری را حتی اگر برخلاف آئین‌نامه داخلی آنها باشد صادر کنند.
خدابخش اضافه کرد: امسال، سال تولید و اشتغال و مسأله اصلی ما، اشتغال جوانان است؛ نمی‌توانیم به بهانه ماده و تبصره جلوی سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال را بگیریم.
وی با اشاره به بیانات رهبری در تبیین سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، گفت: ما به دنبال تصویب قوانین جدید نیستیم، بلکه باید قوانین مزاحم را حذف کنیم و انصاف نیست که مدیر حقوق‌بگیر دولتی بر سر راه سرمایه‌گذاران مانع ایجاد کند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: اگر قرار است قوانین و مقررات تغییر یا اصلاح شوند باید از ظرفیت دولت و نمایندگان مجلس استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری از هر نوع آن، پیش‌نیاز اشتغال است و باید مسیر سرمایه‌گذاری را آماده کنیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات را به تدریج مدیریت کنیم.
به گزارش ایرنا، در این جلسه تفاهم نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان شرقی در زمینه فرهنگ و هنر امضا شد.
خبرنگار: مینا بازگشا
/3071/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.