به گزارش ایرنا، رسول صادقی روز شنبه در نشست منطقه‌ 5 طرح آمایش سرزمینی ورزش‌های همگانی کشور در تبریز ارتقاء سواد حرکتی مردم برای افزایش مشارکت در ورزش همگانی را نیاز کنونی جامعه دانست و افزود: فعال سازی و گسترش پایدار شبکه ملی ورزش همگانی، در جهت استقرار نهضت ورزش همگانی و فعالیت بدنی در جامعه است.
صادقی در خصوص اهداف اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش‌های همگانی اظهار کرد: هدف از این طرح بهره مندی از ظرفیت ها و فرصت های منطقه ای ، گفتمان سازی ورزش همگانی در بین شهروندان و ساختارهای رسمی، ایده پردازی جهت توسعه ورزش همگانی، استفاده از ظرفیت رسانه ها و شبکه های مجازی، تقسیم کار در بین دستگاه ها و سازمان ها و جریان سازی است.
وی یادآور شد: برگزاری کلاس های مربیگری و داوری در درجات بالا، همایش ها و مسابقات ورزشی و کارکنان دولت و ارتقاء سواد حرکتی مردم برای افزایش مشارکت اجتماعی از دیگر اهداف آمایش سرزمینی ورزش است.
صادقی با اشاره به تبیین نحوه طرح آمایش سرزمینی ورزش همگانی گفت: هدف ما از طرح آمایش این است که بتوانیم مناطق محروم استان های شمالغرب کشور را با کمک هیات های همگانی آن استان ها در زمینه ورزش همگانی توسعه دهیم.
وی ادامه داد: فدراسیون ورزش‌های همگانی در راستای اجرای طرح آمایش سرزمینی، کشور را به 10 منطقه تقسیم کرده که استان آذربایجان شرقی نیز به عنوان استان معین در منطقه 5 انتخاب شده است.
صادقی همچنین با اشاره به طرح آمایش سرزمینی ورزش خاطرنشان کرد: براساس این طرح باید تقویم رویدادهای آموزشی و پژوهشی، فرهنگی، مسابقاتی و سایر موارد مبتنی بر طرح آمایش، برنامه‌ریزی و اجرا شود.
وی افزود: همچنین باید سایر نهادها و سازمان‌های همکار را متقاعد کرد برنامه‌های خود را مبتنی بر این رویکرد با تقسیم کار منطقه‌ای سازماندهی کنند.
رئیس هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در این طرح همچنین فدراسیون در نظر دارد جایگاه ورزش همگانی و فعالیت بدنی جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر ملاحظات اجتماعی، فناوری، اقتصادی، زیست محیطی، سلامتی، امنیتی و ارزش‌های اسلامی- ایرانی سازماندهی کند.
صادقی افزود: آمایش سرزمینی ورزش همگانی در واقع به پر کردن شکاف بین برنامه‌ها و فعالیت ها در سکونت گاه های انسانی و ارتقای کمی و کیفی آنها کمک می‌کند و می‌تواند با فراهم‌ سازی شرایط توسعه و پیشرفت به جذب جمعیت تحت پوشش و ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای سرمایه‌های اجتماعی ورزش همگانی منجر شود.
وی با بیان اینکه آمایش سرزمینی به منظور بهبود عملکرد سرمایه‌های انسانی با دیدگاه برنامه‌ریزی جغرافیایی انجام می‌شود، گفت: در واقع آمایش سرزمینی ورزش همگانی به سازماندهی منطقی، پایدار و متوازن منابع در هر نوع سکونت گاه انسانی می پردازد.
صادقی گفت: این طرح سیمای آینده توسعه ورزش همگانی را به تصویر می‌کشد و ابزاری برای مهندسی آگاهانه آینده ورزش همگانی برای نیل به اهداف اساسی آن یعنی ایجاد زندگی فعال و شاداب، کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء سلامت جامعه است.
در این نشست رؤسا و نائب رئیسان بانوان هیات های ورزش همگانی استان های آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی شرکت داشتند و در آن بر ایجاد دبیرخانه مرکزی، جلسات فصلی شمالغرب کشور ، برگزاری کلاس های مربیگری ارتقاء، کارگاه های آموزشی، استفاده از تجربیات مربیان و مدرسان و جشنواره های منطقه ای در رشته های مختلف تاکید شد.
همچنین در این نشست تفاهم نامه همکاری ما بین سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل امضا شد.
خبرنگار: مهدی آب بسته**انتشار: عزیزی راد
9853/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.