به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه عاشورا روز پنجشنبه در آئین افتتاح این مرکز با اشاره به توانمندی ‌های جوانان ایرانی در تولید دانش، مشکلات موجود بر سر راه جوانان متفکر و خلاق کشور را ناشی از ضعف مدیریت و بی توجهی به استفاده از استعداد‌‌های نسل جوان دانست.
سردار غلام‌‌عسکر کریمیان با بیان اینکه نمی‌ ‌توانیم بگوییم دشمن ما را به حال خودمان وا خواهد گذاشت، اظهارکرد: تا وقتی که بر افکار انقلابی و تحول ‌گرایانه خودمان پافشاری می‌ کنیم، دشمنی استکبار جهانی نیز با ما ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه چاره‌‌ای جر تمرکز روی زیرساخت‌‌ها نداریم و باید از کارهای سطحی عبور کنیم، افزود: اقتصاد و معیشت ما وابسته به تولید علم و فناوری است و باید توجه داشت که رشد اقتصادی بدون تولید علم میسر نخواهد بود.
کریمیان ادامه داد: ما در همه عرصه‌‌ها حتی در عرصه‌‌های نظامی هم به تولید علم نیاز داریم و در بحث ظرفیت علمی جوانان‌ نیز هیچ خلائی نداریم اما مشکل ما مدیریتی است و باید با تلاش جوانان این مشکلات را از سر راه برداریم.
وی اضافه کرد: امروز با اراده همین جوانان مومن و متخصص، سپاه عاشورا در بحث محرومیت زدایی و توانمندسازی روستاها وارد عمل شده و تاکنون 120 روستا را تحت پوشش قرار داده است.
به گزارش ایرنا، مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه عاشورا نیز در این مراسم، گفت: مرکز رشد مهندسی پزشکی از ابتدای امسال فعالیت آزمایشی خود را شروع کرد اما از امروز این مرکز به صورت رسمی افتتاح می ‌‌شود.
حسین جهانگیری افزود: محصولات این‌ مرکز تولیدمحور خواهد بود که کاری مهم و ارزشمند به شمار می رود و محصولات آن پایه دانش بنیان دارد و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.
وی گفت: تاکنون 6 مرکز رشد توسط سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه عاشورا راه اندازی شده است و اعلام می کنیم که این سازمان پیشرو حرکت‌های علمی در کشور است.
جهانگیری گفت: این مرکز در راستای تامین نیازهای صنعت پزشکی راه اندازی شده است.
وی با اشاره به ماموریتهای این مرکز، افزود: این مرکز با مهیا کردن بسترهای لازم جهت تحقیق و پژوهش در حوزه مهندسی پزشکی آماده ارائه خدمات حمایتی از قبیل مشاوره ای و کارگاهی در جهت تبدیل ایده به نمونه آزمایشگاهی و کمک به تجاری سازی محصولات است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: پرویز انصاری
/3071/3038
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.