نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که تأمین منابع مالی ارزان قیمت الزامات توسعه صادرات غیر نفتی است، گفت: توسعه صادرات غیرنفتی راهی برای مقابله با  تحریم‌های اقتصادی دشمنان و خارج شدن از رکود اقتصادی حاکم در جامعه است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی اظهار کرد: در دنیای کنونی توسعه اقتصادی بدون توجه به اهمیت صادرات ممکن نیست؛ چراکه کشورهای توسعه یافته با اهمیت دادن به توسعه صادرات کالاهای تولیدی و اتخاذ راهبرد اقتصاد درون زا و بیرون‌نگر توانسته‌اند در راستای توسعه صادرات غیرنفتی گام‌های موثری بردارند.
وی اقتصاد مقاومتی را کارآمد ترین راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: باتوجه به شعار سال، اشتغال آفرینی اولویت اصلی کشور بوده که برای رسیدن به این امر، توسعه صادرات غیرنفتی باید در اولویت قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: توسعه صادرات و ایجاد منافع مشترک اقتصادی با سایر کشورها می‌تواند ضمانت‌های لازم برای امنیت کشور را فراهم کند. افزایش صادرات، کاهش وابستگی به کشورهای خارجی را به دنبال دارد که کاهش وابستگی در ابعاد سیاسی و اقتصادی تاثیر گذار است.
وی، بهبود فضای کسب‌وکار را راهکاری موثر برای  توسعه صادرات غیرنفتی دانست، اظهار کرد: ایجاد فضای رقابتی منجر به از بین رفتن فساد و رانت در اقتصاد کشور می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.