به گزارش ایرنا، مجید خدابخش عصر سه شنبه در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه های پتروشیمی تبریز افزود: این امر علاوه بر ایجاد ارزش افزوده موجب ایجاد اشتغال برای جوانان به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی می شود و این در حالیست که اکنون حدود 4 هزار نفر در پالایشگاه و پتروشیمی تبریز مشغول به کارند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به راه اندازی واحد الفین در سال 1375 که به منزله واحد مادر و تامین کننده خوراک اصلی سایر واحدهای پتروشیمی است، گفت: این واحد در زمان خود با رعایت تمامی استانداردها ایجاد شده ولی اکنون با گذشت 20 سال باید تغییرات لازم در آن ایجاد شود.
خدابخش، دور ماندن از دانش فنی روز را یکی از مشکلات واحدهای تولیدی مکانیکی تبریز دانست و گفت: در دنیای امروز که سرعت تکنولوژی در آن بسیار بالاست اگر صنایع خود را با آن تطبیق ندهند محکوم به شکست خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه شرکت ایدم زمانی تولید کننده بهترین موتورهای دیزلی دنیا و کشور بود، افزود: به دلیل عدم تطبیق با تکنولوژی های روز جهانی اکنون این شرکت با مشکل مواجه شده است.
به گزارش ایرنا، مجتمع پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت 391 هکتار در جنوب غرب تبریز احداث شده است؛ مواد اولیه اصلی این مجتمع، نفتای سبک و سنگین و گاز مایع می باشد که بخش عمده آن از پالایشگاه تبریز تامین می شود.
مخزن سقف شناور 16000 مترمکعبی ذخیره نفتای سوم مجتمع پتروشیمی تبریز با صرف هزینه 81 میلیارد ریال به بهره برداری رسید همچنین پروژه مخزن سقف شناور 16000 مترمکعبی ذخیره نفتای چهار مجتمع با هزینه برآوردی 130 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.