به گزارش ایرنا، مسعود برزگر جلالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پل ها در راستای ساماندهی بصری شهر از سوی مغازه داران در مسیر پیاده روها و معابر احداث شده بود و مانع بهره مندی شهروندان از پارک خودرو در حاشیه خیابان ها می شد.
وی با اشاره به اجرای شبانه روزی طرح جامع زیباسازی و خدماتی 'گوزل تبریزیم' به همت نیروهای خدمات شهری مناطق دهگانه شهرداری تبریز، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح تمامی توان خود را برای ایجاد فضای متفاوت زندگی به کار خواهیم بست.
معاون خدمات شهری شهرداری تبریز با بیان اینکه ترمیم و کف سازی پیاده روها و اصلاح معابر شهری برای تسهیل تردد خودروها از عمده مطالبات شهروندان از شهرداری است، یادآوری کرد: برای این منظور تا کنون یک هزار و 300 متر مربع ترمیم و کف سازی پیاده روها، 444 تن کاترزنی و لکه گیری آسفالت، 230 تن تراشه ریزی در محل های حفاری شده، 825 مورد تعویض لامپ سیستم روشنایی معابر شهری و 365 مورد همسطح سازی دریچه های فاضلابی انجام شده است.
برزگر جلالی، بازسازی و اصلاح بیش از یک هزار و 600 متر طولی جداول حاشیه معابر شهری، رنگ آمیزی هفت هزار و 200 مترمربع نرده، دیوار نویسی سطح شهر و زیباسازی مبلمان شهری، پایه چراغ ها و پل از دیگر اقدام شهرداری است.
وی جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و نظارت بر عملیات احداث در کارگاه های ساختمانی سطح شهر را از دیگر اقدام های شهرداری در طرح گوزل تبریزیم اعلام کرد و گفت: در این راستا تمامی این موارد شناسایی و منجر به صدور اخطاریه و تخریب یا معرفی به ماده 100 شهرداری می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری تبریز با اشاره به اینکه اصلاح فضای سبز شهر از اولویت اجرایی این طرح محسوب می شود، اظهار کرد: تا کنون سه هزار و 699 مورد کنده درختان شکسته از خاک درآورده شده، دو هزار و 944 اصله درخت با بهره گیری از چسب و فوم مخصوص هرس و شش هزار و 750 متر مکعب خاکبرداری و خزان برداری از روفوژ های سطح شهر انجام شده است.
برزگر جلالی شناسایی و صدور 55 مورد اخطاریه ترمیم و تخریب در خصوص بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها و شناسایی 428 قطعه زمین خالی، صدور اخطاریه، پاکسازی، نخاله برداری و تسطیح در طول اجرای این طرح را از دیگر اقدام های شهرداری اعلام کرد.
وی یادآوری کرد: زنده گیری 187 قلاده سگ و انتقال آن به پناهگاه پردیس، طعمه گذاری و سم پاشی کانال های آب های سطحی شهر از دیگر موارد اجرایی در راستای اهداف بهداشت محیطی شهرداری تبریز است.
معاون خدمات شهری شهردار تبریز گفت: سه هزار و 521 مورد رفع سد معبر و صدور اخطاریه و دعوتنامه مشارکت عمومی با هدف ساماندهی سد معبر خودرویی، مغازه ها و دستفروشان در راستای اجرای طرح گوزل تبریزیم انجام شده است.
کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز دارای 10 منطقه شهرداری بوده که این شهرداری ها خدمات مختلفی را برای مردم این شهر ارایه می کنند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.