به گزارش ایرنا، انتخاب 'عظیم' به عنوان یکی از مشعل داران المپیک زمستانی امسال نشان از بزرگی کاری دارد که این هیمالیانورد بی رقیب کشورمان با فتح 14 قله بالای هشت هزار متر جهان کرد.
با این انتخاب، قرار است عظیم به عنوان نماینده ایران، مشعل المپیک زمستانی 2018 را که از 9 تا 25 فوریه در شهر پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار می شود، حمل کند.
این اولین المپیک زمستانی در کره جنوبی و سومین دوره برگزاری آن در آسیاست.
مشعل المپیک بر طبق روال سنتی 26 اکتبر در مراسمی سنتی در شهر قدیمی 'المپیا'ی یونان روشن خواهد شد و با تشریفاتی در 31 اکتبر به مدیران المپیک در کره جنوبی تحویل داده می شود.
مشعل بازی ها به مدت 101 روز از سوی هفت هزار و 500 نفر پس از رسیدن به اینچئون حمل خواهد شد.
انتخاب 'عظیم' برای حمل مشعل المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی، در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی نیز بازتاب گسترده ای داشته است و کاربران فضای مجازی از این حسن انتخاب بسیار خوشحال اند.
شعار مراسم حمل مشعل، 'اجازه دهید همه بدرخشند' خواهد بود؛ این شعار در وهله اول به ذات مشعل المپیک باز می گردد و سپس به آرزوی پیونگ چانگ برای اتحاد جهان از طریق ورزش.
انتخاب 'قیچی ساز' به عنوان نماینده ایران برای حمل مشعل المپیک زمستانی 2018 می تواند ورزش کوهنوردی را در کشورمان از غربت و کم آشنائی نجات دهد.
'لی هی بئوم'، رییس کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی 2018 در این باره گفت : مراسم حمل مشعل این پیام را به نسل ها می رساند که مردم با فرهنگ ها، نژادها و مذاهب گوناگون می توانند کنار هم جمع شوند. ما اطمینان داریم که مشعل اجازه می دهد که همگان بدرخشند و جرقه های اشتیاق و هیجان را قبل از بازی ها شعله ور کند.
عظیم قیچی‌ساز متولد 1360در شهر تبریز و تنها هیمالیانورد ایرانی است که توانسته به همه 14 قله بالای هشت هزار متری صعود کند.
عظیم در فاصله سال‌های 1384 تا 95 توانست 13 قله از هشت‌هزارمتری‌ها را صعود کند؛ در این فاصله وی دو بار و در سال‌های 84 (با استفاده از اکسیژن) و 1395 (بدون اکسیژن) به اورست صعود کرد.
'عظیم' سرانجام 29 اردیبهشت 1396 موفق به فتح تنها قله باقی‌مانده از هشت هزار متری ها، لوتسه، شد.
'عظیم'، سی و هفتمین کوهنورد جهان است که به عضویت باشگاه هشت‌هزارمتری‌ها درآمد؛ البته نباید فراموش کرد که در بین کوهنوردان صعودکننده به هشت‌هزار‌متری‌ها، تنها 16 نفر در جهان موفق به صعود به همه 14 قلهٔ بالای 8000 متر بدون اکسیژن شده اند و قیچی‌ساز توانست نام خود را به عنوان هفدهمین کوهنورد در این فهرست به ثبت برساند.
امید که مشعل داری 'عظیم' در المپیک زمستانی 2018 بتواند گام دیگری در معرفی این اعجوبه کوه نوردی کشورمان و نیز رشته مهیج و پرطرفدار 'هیمالیانوردی' در عرصه ورزش کوهن وردی کشورمان باشد.
خبرنگار: آب بسته**انتشار: عزیزی راد
9853/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.