به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید کلانشهر تبریز، افزود: انتخاب تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی اتفاقی بسیار نادر و مهم برای صنعت توریسم این شهر و آذربایجان شرقی است و مسئولیت شهرداری در این رابطه اتخاذ برنامه هایی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی می باشد.
وی گفت: با توجه به جایگاه والای تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تبریز در ایران و جهان که به عنوان شهر اولین‌ها در عرصه های فرهنگی، هنری و تمدنی شناخته می شود، باید شهرداری تبریز در راستای همین جایگاه برنامه ریزی کند.
خدابخش یادآور شد: ظرفیت‌ های فرهنگی رویداد تبریز 2018 باید در کنار اقدامات و طرح های عمرانی و ساختاری که جزو اولویت‌های شهرداری است، مورد توجه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: همه اعم از دستگاه های اجرایی و شهرداری ها و سایر نهادها و ارگان ها باید تلاش کنند چهره جدیدی از منظر فرهنگ و تمدنی تبریز به جهان اسلام و سایر گردشگران از اقصی نقاط جهان ارائه کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز با قدردانی از مردم این شهر که فرصت خدمت برای شورا و شهرداری را فراهم آوردند، گفت: باید همیاری و کمک‌ به یکدیگر را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم.
شکور اکبرنژاد، پیشرفت در فراهم ‌آوردن تفکر و آرامش در شورا و شهرداری را لازمه توسعه و پیشرفت کارها بیان و اظهار کرد: متاسفانه این آرامش در پستوی خانه‌های قدیمی جا مانده است و امروز افسوس آ نرا می خوریم.
وی با بیان اینکه در برنامه ریزی های شهری باید از آزمون ‌های شکست‌ خورده پرهیز کرد، اظهار کرد: در شرایط کنونی باید از گروه‌های کارشناسی بهره‌ بگیریم و از نقد و پرسش‌ گری استقبال کنیم که در این حالت، آرامش و آسایش را به ارمغان خواهیم آورد.
اکبرنژاد ادامه داد: در حوزه اداره امور شهری باید به آفرینش مسیر صحیح روی آورده و احترام به محیط زیست را در اولویت قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، شهردار سابق تبریز نیز با بیان اینکه نمی خواهد درباره عملکرد چهار ساله اس صحبت کند، گفت: اما انتظار داشتم حداقل کلیپی توسط شهرداری تهیه می شد و تا به عملکرد چهار ساله بیشتر پرداخت شود.
صادق نجفی اظهار کرد: تبریز شهر اولین ها و نخبه هاست، مردمان آن زمان شناس هستند و بنده و همکارانم در این چهار سال با تمام وجود کار کرده ایم و افتخار می کنم که نام تبریز به عنوان پایتخت فرش در دوره من شناخته شد.
وی از شورای اسلامی دوره چهارم به عنوان بی نظیرترین شوراهای این شهر یاد کرد و افزود: اگر کسانی می گویند کاری برای تبریز 2018 انجام نشده است، از ضعف من بوده و امیدوارم دوستان بتوانند بهتر کار کنند.
نجفی با بیان اینکه عضو هیچ حزب و جریان سیاسی نیست، گفت: هر جا بتوانم برای نظام جمهوری اسلامی خدمت کنم، دریغ نخواهم کرد.
به گزارش ایرنا، شهردار جدید تبریز پس از کش و قوس های فراوان اعضای شورای اسلامی در دوم مهر ماه امسال انتخاب شد.
رقابت برای کسب مسئولیت شهرداری تبریز در نشست فوق شورای اسلامی بین ایرج شهین باهر و مهدی سلیمان پور انجام شد که در نهایت شهین باهر با کسب 7 رای از مجموع 13 رای به عنوان پنجاه و ششمین شهردار تبریز برگزیده شد.
شهین‌باهر در سال 1351 شمسی در تبریز متولد شد و لیسانس عمران خود را در سال 1375 اخذ کرد و هم اکنون دانشجوی دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری است.
وی دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی پایه یک شهرسازی و اشتغال به کار مهندسی پایه یک عمران است.
ریاست سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی طی دو دوره، عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز در دور چهارم و شهرداری باسمنج از جمله فعالیت های شاخص مدیریتی وی بوده است.
شهین باهر، فردی متخصص در حوزه شهرسازی است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.