مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در استان، اشاعه‌ی فرهنگ غنی اسلام و همچنین ابلاغ پیام انقلاب اسلامی ایران، گفت: معاندان به دنبال آن هستند که ما را در فضای مجازی منفعل نگه‌دارند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فعالان فضای مجازی استان با بیان اینکه موضوع فضای مجازی، با توجه به ابعاد این مقوله و دامنه‌ی اثرگذاری آن، موضوعی مهم است، اظهار کرد: اگر ما به فضای مجازی به عنوان یک مقوله فرهنگی نگاه کنیم باید فرآیند شکل‌گیری و اثرگذاری آن را در عمق ببینیم و نه صرفا در ظاهر موضوع.
 
وی با بیان این‌که فضای مجازی مانند تمامی پدیده‌ها می‌تواند فرصت باشد یا تهدید، خاطرنشان کرد: این‌که آیا فضای مجازی تهدید است یا فرصت به نوع نگاه ما بستگی دارد. اگر مواجهه منفعلانه با فضای مجازی داشته و صرفاً آسیب‌ها را ببینیم و اگر نیت و شکل عمل ما سلبی باشد قطعا فضای مجازی برای ما آسیب بوده و در مقابل اگر در فضای مجازی برای خود یک سری وظیفه و مسئولیت قائل بوده و در این حوزه به طورفعال و ایجابی عمل کنیم، برای ما فرصت خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: در زمان جنگ هم تجربه کردیم که هر زمان صرفاً در لاک دفاعی بودیم، آسیب دیدیم! اما به تدریج متوجه شدیم که بهترین دفاع، رویکرد آفندی است؛ در هشت سال دفاع مقدس با اینکه دشمن بعثی از سوی کشورهای بسیاری حمایت می‌شد اما نگاه هوشمندانه، فرماندهان کارآمد، تیزبین و آینده‌نگر توانستند شرایط را به نفع ایران اسلامی رقم بزنند.
 
محمدپور با تاکید بر شناسایی فرصت‌هایی که در فضای مجازی فراهم است، یادآور شد: اکنون نیز همانند هشت سال دفاع مقدس در معرض هجمه‌های دشمن بوده و اگر امروز در برابر فضای مجازی و محتوایی که در معرض آن هستیم، انفعالی عمل کنیم، قطعا آسیب خواهیم دید.
 
وی با بیان این‌که معاندان به دنبال آن هستند که ما را در فضای مجازی منفعل نگه‌دارند، گفت: اگر وظیفه یا عملکرد ما این باشد که وضعیت فضای مجازی را ببینیم و صرفا آه و ناله کرده و از تولید محتوا غفلت کنیم، فضای مجازی برای ما تهدیدآمیز خواهد بود اما اگر بنا باشد شرایط و فضا را درک کرده و سواد رسانه‌ای را افزایش دهیم، قطعا خواهیم توانست تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که فضای مجازی فرصت را فراهم کرده تا به خلوت انسان‌ها راه پیدا کنیم، افزود: می توانیم با منابع غنی دینی در این راستا تلاش کنیم؛ معتقدم فضای مجازی، فضایی مناسب، مضاعف و مستمر برای کار بوده که به واسطه‌ی آن می‌توانیم در کنار هم برای ایجاد شرایط مناسب، رشد انسانی و ابلاغ پیام انقلاب اسلامی ایران قدم‌های مبارکی برداریم.
 
گفتنی است، در پایان مراسم از پوستر نخستین جشنواره فعالان فضای مجازی استان رونمایی شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.