به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد حمیدی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح کتابخانه شهید بهشتی تبریز با بیان اینکه تعداد کتابخانه های زیر نظر شهرداری تبریز در چهار سال گذشته 20 باب بود، افزود: احداث این کتابخانه ها در مناطق کم برخوردار به منظور توزیع متوازن امکانات کتابخوانی در سطح شهر انجام شد.
وی با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه یادآوری کرد: فرهنگ کتابخوانی و مطالعه باید با ایجاد زیرساخت های لازم در جامعه توسعه یابد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه و ضرورت ارتقای سرانه کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه، شهرداری تبریز برای ایجاد زیرساخت های لازم و تجهیز کتابخانه های این شهر تلاش می کند.
حجت الاسلام حمیدی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی ادامه داد: در کنار رسانه های مختلف دیداری و شنیداری، جایگاه نشر کتاب و سرانه مطالعه به عنوان یکی از شاخص های توسعه هر کشور مطرح است.
وی گفت: اشاعه فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در جامعه ابزاری است تا مسئولان فرهنگی بتوانند از این طریق با افزایش اطلاعات شهروندان آنان را در برابر تهدیدهای فرهنگی و آسیب های اجتماعی توانمند کرده و شهری آگاه را در راستای توسعه پایدار رقم زنند.
کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز دارای 10 منطقه شهرداری است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.