رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر لزوم افزایش حمایت اجتماعی سازمان های دولتی از معتادان پاک شده ی مرکز ماده 16 تبریز تاکید کرد.
 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد حسین صومی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز جزو سازمان هایی است که درمان معتادین این مرکز را برعهده گرفته است، اظهار کرد: معتقدم ایجاد مرکز ماده 16 موجب کاهش حضور افراد معتاد در جامعه شده است.
 
وی با اشاره به سه بیماری ایدز، هپاتیت B و  هپاتیت C ، که مرتبط با افراد معتاد است، افزود: علوم پزشکی تبریز تمامی معتادان مبتلا به بیماری ایدز را تحت درمان قرار داده و بیماری هپاتیت C   نیز به صورت جدی درمان می شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: طی سال گذشته حدود 90 درصد بیماران  مبتلا به هپاتیت C را درمان کرده ایم و بیماران مبتلا به هپاتیت B را نیز شناسایی و  درمان می کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه در حوزه ی توانمند سازی معتادین باید سازمان های زیادی درگیر این موضوع شوند، بیان کرد: افرادی که از مرکز ماده 16 آزاد می شوند به طور کامل مورد حمایت های جدی خانوادگی یا اجتماعی قرار نمی گیرد و تنها اداره کل بهزیستی استان حمایت از این افراد را برعهده گرفته است.
 
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.