به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز یکشنبه در دیدار با هیات رییسه دانشگاه تبریز، افزود: دانشگاهیان به عنوان قشر فرهیخته جامعه نقش تعیین کننده در گشودن گره های موجود در صنعت، کشاورزی، مسایل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارند و از این رو باید از توانمندی ها، ایده ها و خلاقیت آنها به بهترین نحو استفاده کرد.
وی با بیان اینکه امروز منابع دولت محدود و کارهای پیش رو فوق العاده گسترده است، اظهارکرد: استادان دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی باید در حوزه مختلف استان ورود کنند.
خدابخش ادامه داد: به عنوان مثال ما با مازاد برخی تولیدات کشاورزی همچون سیب و انگور، رکود صنعت سیمان، مسایل بلبرینگ سازی، ماشین سازی، خشکی دریاچه ارومیه و مسایل دیگر مواجهه هستیم که حل آنها فقط به دست دانشمندان ممکن است.
وی با بیان اینکه باید با همفکری به یک مدل توسعه علمی دست یابیم، گفت: به همین منظور لازم است جلساتی مجزا و مرتب با اساتید برگزار کنیم و ضمن ارایه انتظارات خود و مدیریت استان، دانشگاهیان را برای حل مشکلات ترغیب کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی به اهمیت کلینیک صنعت که توسط دانشگاه تبریز راه اندازی شده است، اشاره کرد و افزود: اگر این روزها صنعت استان دچار چالش و مشکلات متعددی است، باید در این کلینیک ضمن بررسی مشکلات با نگاه تخصصی چاره اندیشی شود.
خدابخش به طرح های کلان توسعه در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه تبریز اشاره و اظهار کرد: این حوزه اقتصادی بازار گسترده و فرصت کاری بزرگ برای متخصصان، صنعت گران و نیروی کار ماهر استان است.
به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه تبریز نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از وضعیت دانشگاه تبریز، گفت: در طول چهار سال گذشته این دانشگاه در رتبه بندی های معتبر خارجی نظیر لایدن، تایمز، یو اس نیوز و تامسون رویترز پیشرفت های محسوسی داشته که نشانگر حرکت رو به جلوست.
محمدرضا پورمحمدی، حضور تاثیرگذار در عرصه بین المللی، تسهیل پذیرش دانشجویان خارجی، اجرای طرح های مشترک با سایر دانشگاه های مختلف دنیا، حضور موثر در مسایل صنعت و جامعه و اجرای طرح های بزرگ در صنعت از جمله در مس، پتروشیمی، بخش آب و نظایر آن را از دیگر فعالیت های این دانشگاه برشمرد.
وی افزود: حمایت از ایده های استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مراکز رشد که محصولات آنها به مرحله تجاری سازی نیز رسیده، از کارهای مثبت صورت گرفته برای تولید ثروت و تبدیل ایده به پدیده است.
پورمحمدی اعلام کرد: تا دهه فجر امسال سه طرح عمرانی در شهرستان های اهر، مرند و پردیس خلعت پوشان به بهره برداری خواهد رسید و برای تحرک بیشتر چند طرح عمرانی این دانشگاه به حمایت استانداری نیازمندیم.
دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه بزرگ ایران در سال 1325 با 2 دانشکده ادبیات و طب تاسیس شد و هم اکنون با داشتن بیش از 21 دانشکده، 10 پژوهشکده و گروه پژوهشی، 5 قطب علمی، بیش از 800 نفر عضو هیات علمی، 24 هزار دانشجو و یکهزار نفر پرسنل اداری در 209 رشته دکترای تخصصی، 322 رشته کارشناسی ارشد، 164 رشته کارشناسی و 4 رشته کاردانی در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص فعال است.
خبرنگار: مرتضائی ** انتشار: انصاری
3038/3071/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.