به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به فرا رسیدن یوم الله 13 آبان و و روز مبارزه با استکبار جهانی، یادآور شد: کسانی که به دنبال زدودن خصیصه استکبارستیزی ملت آگاه و هوشیار ایران بوده و به بهانه های مختلف قصد کمرنگ کردن آنرا دارند، سخت در اشتباه هستند.
وی با تاکید بر اینکه مردم ایران در هر شرایطی استکبارستیز بوده و خواهند بود، 13 آبان را به دلیل حوادث مختلف این روز از ارزش و اهمیت خاصی برای ایرانیان دانست و اظهار کرد: این روز فراموشی ناشدنی در تاریخ ایران نشات گرفته از استکبارستیزی امام خمینی (ره) و پیروان آن امام بزرگ بود که در تاریخ ثبت و ضبط شد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: 13 آبان به مستضعفان جهان آموخت که می توان با استکبار جهانی مبارزه کرد و پیروز شد و فقط در برابر خدای متعال باید کرنش کرد و این روز بزرگ انقلاب اسلامی درس هایی بزرگ برای ملت های مختلف عالم داد.
وی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی کشور تبیین و تشریح نامگذاری 13 آبان با عنوان روز مبارزه با استکبار را ضروری می کند، از آحاد ملت و به خصوص شخصیت ها و نهادهای تاثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی درخواست کرد در این زمینه کوشا باشند.
خطیب جمعه تبریز به 14 آبان روز فرهنگ عمومی نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع بااهمیت و مهم در ارکان جامعه تنها به حوزه های فرهنگی و اجتماعی تعلق ندارد و باید سایر بخش ها از جمله بخش های اقتصادی و سیاسی نیز از آن تاثیرپذیر باشند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: امسال که با عنوان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام رهبری تعیین شده است، باید فرهنگ سازی لازم و کافی برای تحقق این شعار مهم و تعیین کننده از سوی نهادهای فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی به ویژه رسانه های گروهی انجام بگیرد.
وی، ترویج مصرف کالاهای ایرانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را از مصادیق فرهنگ عمومی در حوزه های اقتصادی کشور برشمرد و یادآور شد: در این خصوص رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان اجرایی، قوه مقننه و قوه قضائیه نقش محوری دارند.
حجت الاسلام آل هاشم، تنها راه نجات کشور از شرایط بد اقتصادی را توجه به اقتصاد مقاومتی طبق فرموده های مقام معظم رهبری دانست و افزود: تکیه بر توان داخلی باید اصل اساسی در این زمینه باشد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.