مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حضور پر شور مردم در راهپیمایی 13 آبان ماه، موجب ایمنی بخشی به نسل های آتی کشور می شود، تاکید کرد: مردم باید با حضور گسترده خود در راهپیمایی، شعار استکبار ستیزی سر دهند.
 
محمد محمد پور در گفت و گو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان اینکه روز 13 آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و یک حرکت راهبردی برای ملت های ستم دیده ی جهان است، اظهار کرد: در این روز کشورهای ستم دیده موضع خود را در برابر کشورهای سلطه طلب و استکبار جهانی اعلام می کنند .
 
وی با اشاره به اینکه روز دانش آموز مصادف با شهادت دانش آموزانی است که نقش زیادی در حرکت انقلاب اسلامی و تحولات سیاسی، اجتماعی ایران ایفا کرده اند، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دانش آموزان جهت شتاب بخشی به حرکت انقلابی مردم، سهم و نقش زیادی داشته اند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حضور دانش آموزان در عرصه های مختلف مانند جنگ تحمیلی عراق و ایران گسترده تر شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: این رویدادها نشانگر این است که دانش آموزان مقاطع مختلف مخصوصا نوجوانان، نقش مهمی در تحولات مختلف چند دهه‌ی کشور داشته اند.
 
وی با اشاره به تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 58، بیان کرد: دانشجویان در 13 آبان ماه سال 58، با حرکت خود نشان دادند که آگاهانه سیر تحولات کشور، حرکت ها و دسیسه های جریان استکبار به رهبری آمریکا را رصد می کنند و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و افشای آن، موجب جلوگیری از توطئه های دشمنان کشور شدند.


محمدپور با بیان اینکه تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1342 توسط رژیم پهلوی، نیز یکی از رخدادهای مهم 13 آبان است، گفت: با تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، امام و مردم ایران عزم خود را جزم کردند تا بتوانند به عمر رژیم شاهنشاهی خاتمه دهند .
 
 وی با تاکید بر اینکه مردم در راهپیمایی روز 13 آبان ماه، باید با همت مضاعف خود، رویدادهای این روز را تبیین کنند، تاکید کرد: مردم در این روز حمایت های خود را در جریان استکبار جهانی اعلام کنند تا بتوانند با هوشمندی لازم توطئه های داخلی و خارجی استکبار جهانی را شناسایی کنند.
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان ماه، نوعی ایمنی بخشی به نسل های آتی کشور است، افزود: پیام مقاومت، پایداری و اتکای به خود، جزو مهم ترین پیام هایی است که در این روز می توان به جهانیان اعلام کرد، تا از حاکمیت و هویت خود در مقابل استکبار جهانی دفاع کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.