امام جمعه جلفا با بیان اینکه در منطقه آزاد ارس اولین آسیب و آفت شناسایی شده این است که اقدامات فرهنگی به صورت جزیره‌ای و از هم گسسته انجام می‌شود، گفت: کار فرهنگی وقتی متمرکز و متحدانه انجام نشود، خروجی‌های مورد انتظار را نخواهد داد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سالار سنجری در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات استان، با حضور در غرفه‌ی ایسنا، با اشاره به حضور پرشور مردم در فضای نمایشگاه کتاب، اظهار کرد: اهمیت فراوانی دارد که اشخاص حقوقی و ناشران، اندیشه‌ی دینی را موضوعات مختلف جاری سازند.
 
وی در باب اهمیت حضور با قوت ناشران مذهبی در نمایشگاه کتاب نیز گفت: ناشران کتب مذهبی و همچنین نویسندگان باید همواره ذائقه‌ مخاطب را درنظر گرفته و ارتباط‌ گیری خود با مخاطبان را تقویت کنند تا تولیداتشان متناسب با نیاز مخاطبان باشد.
 
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی، گفت: تربیت حافظان قرآنی یک مقوله زودگذر و موقتی نیست؛ باید نهادهای مرتبط در این راستا در کنار هم قرار گرفته و هر نهاد یک قسمتی از کار را برعهده بگیرد، در این صورت خروجی‌ فعالیت‌های قرآنی بسیار موثر و مثبت خواهد بود.
 
سنجری در رابطه با اهمیت پرداخت رسانه‌ها به مباحث دینی و قرآنی، خاطرنشان کرد: شاید ما نتواسته‌ایم جایگاه قرآن و اندیشه‌ی قرآنی را در رسانه ترسیم کنیم، باید تبیین شود که قرآن چه جایگاهی در رسانه‌های مختلف دارد.
 
وی در این خصوص اضافه کرد: در رابطه با جایگاه مباحث قرآنی در رسانه، گاهی اینگونه برداشت می‌شود که باید ابتدا و انتهای خبر با حدیث یا آیه‌ای همراه باشد، در حالی که چنین نبوده و ما اگر بتوانیم نقش مباحث قرآنی را در رسانه‌ها تبیین کنیم، هرگز رسانه‌ها از این موضوع غفلت نخواهند کرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.