محسن عرب باغی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی در گفت و گو با ایرنا افزود: ژئوپارک منطقه آزاد ارس دارای امکانات بالایی در این حوزه بوده و 'مارتینی' نماینده اعزامی یونسکو در آخرین سفر خود برای ثبت جهانی آن گزارشی از این منطقه برای این منظور تهیه و به سازمان یونسکو اعلام شد.
وی با اشاره به اهمیت ثبت جهانی این منطقه از سوی سازمان یونسکو اظهار کرد: ثبت جهانی این منطقه موجب آشنایی گردشگران خارجی با استفاده از اطلاعات یونسکو از قابلیت های گردشگری و جاذبه های طبیعی این منطقه می شود.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس یادآوری کرد: ثبت جهانی ژئوپارک منطقه آزاد ارس موجب جذب بیشتر گردشگر خارجی به منطقه می شود.
عرب باغی ادامه داد: ژئو پارک منطقه آزاد ارس شامل منطقه گلفرج تا جنگل های ارسباران بوده که پیش بینی می شود به ثبت جهانی برسد.
وی با اشاره به نهمین نمایشگاه مطبوعان و خبرگزاری های آذربایجان شرقی گفت: حضور جوانان در این نمایشگاه پررنگ و قابل توجه بوده به طوری که با عشق و علاقه از غرفه ها بازدید و با اهالی رسانه ها به بحث و تبادل نظر می پردازند.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس اظهار کرد: نمایشگاه دارای پتانسیل بالایی بوده و تاثیر گذاری بالایی در سطح کشور و استان دارد و باید از آن به نحو خوبی استفاده کرد.
عرب باغی نقش رسانه در آگاه سازی جامعه را خیلی مهم ارزیابی کرد و افزود: آشنا سازی مردم از پیشرفت های کشور و مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه برعهده رسانه ها، نشریات و دست اندرکاران فرهنگی است.
وی گفت: مسئولان به علت حجم کارهای خود کمتر می توانند عملکرد خود را اطلاع رسانی کنند و در این راستا روابط عمومی ها و رسانه ها نقش مهمی در بازگویی عملکردهای دستگاه ها برعهده دارند.
عرب باغی با بیان اینکه خبرگزاری ایرنا بدون غرض و نظر، واقعیت ها را منعکس می کند، اظهار کرد: این خبرگزاری به علت انعکاس به موقع اخبار و رویدادهای جامعه جایگاه بالایی در جامعه به دست آورده و مورد اعتماد مردم است.
نهمین نمایشگاه مطبوعات، پایگاه های خبری و خبرگزاری های آذربایجان شرقی همزمان با پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب از روز سه شنبه هفته گذشته گشایش یافته و امروز (یکشنبه) به پایان می رسد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.