استاد پایه‌گذار، استاد مسلم صنعت جناس و از شاعران نامی آذربایجان گفت: پانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز وضعیت رضایتمندانه‌ای دارد اما متاسفانه برنامه‌های جنبی نمایشگاه کم است، درحالی که باید از آغاز تا پایان نمایشگاه، انجمن‌های شعر در حاشیه این نمایشگاه فعالیت داشته و در حالت کلی باید تمامی هنرهای استان در این نمایشگاه نماینده‌ای برای خود داشته باشند تا برنامه‌هایی را در حوزه‌ی فعالیتی خود ارائه کنند.
 
استاد نصیر پایه‌گذار در بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات استان با حضور در غرفه‌ی ایسنا، اظهار کرد: آنقدر استقابل از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریر زیاد است که همه‌ی سالن‌ها پر بوده و جایی برای راه رفتن نیست، اما جای تاسف هم دارد چرا که برخی صرفا برای تماشا کردن آمده‌اند و "خرید کتاب"مدنظرشان نیست.
 
وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانی در جامعه، ادامه داد: نمایشگاه کتاب تبریز در مقایسه با سال‌های گذشته وضعیت بهتری داشته و استقبال بسیار خوبی شده است و کوچک و بزرگ همگی در این رویداد فرهنگی بزرگ استان حضور یافته‌اند.
 
وی با بیان اینکه جای خالی بسیاری از برنامه‌ها در نمایشگاه احساس می‌شود، افزود: به نوعی می‌توانستند شعر، موسیقی و باقی هنرها را در قالب این نمایشگاه به جامعه عرضه کنند.
 
استاد پایه‌گذار با تاکید بر اینکه باید برای مردم خوراک فرهنگی تهیه کرده و افراد را به سمت کتاب و کتابخوانی جذب کنیم، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی برای نمایشگاه در سطح مناسبی نبوده و اگر بنده در این جا حضور دارم به واسطه ارتباط و آشنایی است که با کتاب و این نمایشگاه داشته‌ام از این رو باید این نمایشگاه در سطح جامعه به خوبی معرفی شود.
 
وی اضافه کرد: با چند بنر و اطلاع رسانی ساده نمی‌شود تبلیغ مناسبی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز انجام داد، باید تمام ارگان‌ها مجهز به ارائه‌ی مطالب و محتوا در مورد این نمایشگاه شده و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در همه جا معرفی و مطرح شود.
 
این شاعر نامی آذربایجان حضور ناشران را در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مناسب ارزیابی کرد و افزود: از خبرگزاری ایسنا که اخبار نمایشگاه را در حد مناسب پوشش می‌دهد، قدردانی می‌کنم، سال‌ها پیش مصاحبه‌ای با این رسانه تحت عنوان "استاد مسلم جناس کی تجلیل می‌شود؟" داشتم که پس از گذشت هشت سال هنوز هم خبری نیست!.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.