مدیر کل کتابخانه‌های آذربایجان شرقی تاکید کرد: هر ماه 11 تا 14 هزار کتاب از سوی کتابخانه مرکزی تبریز به امانت داده می‌شود که این رقم در مقایسه با دیگر کتابخانه‌های کشور قابل توجه است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، شهرام خدایی در حاشیه‌ی نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی در بازدید از غرفه ایسنا از تجهیز کتابخانه مرکزی تبریز خبر داد و گفت: سیستم کامپیوتری این کتابخانه بروز رسانی می‌شود تا خدمات ارائه شده از سوی این کتابخانه به طور بهتری انجام شود. 
وی با اشاره به این‌که نسخه‌های خطی نگهداری شده در کتابخانه مرکزی تبریز در خاور میانه بی‌نظیر است، افزود: انجیل رسولان با قدمت بیش از هزار سال، دیوان‌های دست‌نویس برخی شعرا و نیز وقف‌نامه‌ی ربع رشیدی با قدمت بیش از 700 سال -که در یونسکو نیز ثبت جهانی شده-جزو قدیمی‌ترین نسخ خطی ایران است که در این کتابخانه نگهداری می‎شود.   
وی یاد آور شد: در روزهای خاص از قبیل هفته‌ی کتاب، دهه فجر و هفته‌ی دولت این کتاب‌های قدیمی به نمایش عموم گذاشته می‌شوند که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به این بخش، از کتاب‌ها بازدید کنند.
خدایی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر این‌که کتابخانه عمومی تربیت تبریز از کتابخانه‌های قدیمی محسوب می‌شود، گفت: این کتابخانه امروزه نیاز به تعمیرات اساسی دارد که در صورت تامین اعتبارات مالی، با تغییر در شیوه‌ی ارائه خدمت، نوع مبلمان، دکوراسیون داخلی و معماری، می‌توان آن را به کتابخانه VIP تبدیل کرد.
وی هم‌چنین با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018، خاطر نشان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان عضو کمیته فرهنگی تبریز 2018 است که قرار گرفتن در برنامه بازدید گردشگران از تبریز، عضویت افتخاری تمامی گردشگران و امکان استفاده از کتاب‌های مجازی و نیز برگزاری همایش شصتمین سال تاسیس کتابخانه ملی در تبریز از جمله برنامه‌ها به مناسبت این رویداد به شمار می‌آید.  
وی در پایان از تولید کتاب به خط بریل در آذربایجان شرقی خبر داد که به 60 مرکز موجود در سطح کشور به طور رایگان ارسال می‌‌شود تا نابینایان بتوانند از کتاب‌های بریل با موضوعات مختلف استفاده کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.