محمد امین عابدینی روز یکشنبه به بهانه پانزدهمین سالروز فعالیت تالار بورس تبریز در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به برگزاری یکهزار و 975 نفر ساعت دوره های آموزشی در قالب دوره های ترمیک و کوتاه مدت در 6 ماهه امسال، گفت: علاقمندان برای حضور در این دوره ها می توانند به محل تالار مراجعه و ثبت نام کنند.
وی با اشاره به اینکه شرکت در این دوره های اموزشی هم برای کسانی که به عنوان سرمایه گذار قصد ورود به بازار سرمایه را دارند مفید خواهد بود و هم برای کسانی که به دنبال یافتن شغل هستند، گفت: فعالیت در کارگزاری ها به عنوان نماینده خریدار یا فروشنده در معاملات بورس مستلزم شرکت در دوره های آموزشی است.
عابدینی با اشاره به فعالیت 44 کارگزار بورس در تالار تبریز خاطرنشان کرد: هرچند برخی سهام مورد نظر خود را مستقیم از شرکت‌های صاحب سهام خریداری می کنند، ولی خرید و فروش بیشتر سهام شرکت‌ها فقط از طریق کارگزاران بورس امکان‌پذیر است.
وی از ایجاد 3 هزار و 362 کد معاملاتی جدید در 6 ماهه امسال در تالار بورس تبریز خبرداد و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در بورس تابع مقرراتی بوده و برای این کار باید کد معاملاتی گرفت.
عابدینی اظهارکرد: این کد به عنوان هویت فعالان بازار بورس به منظور راحت‌تر شدن و سرعت یافتن بیشتر کار به افراد داده می‌شود؛ همان طور که بانک به مشتری خود شماره حسابی می‌دهد که مشتری با آن شماره شناخته می‌شود.
به گزارش ایرنا، در 6 ماهه امسال 2 میلیارد و 745 میلیون و 759 هزار ریال و 156 سهم و حق تقدم به ارزش تقریبی 8 هزار و 991 میلیارد ریال در تالار بورس تبریز داد و ستد شد که 57 درصد به خرید سهام و 43 درصد به فروش سهام اختصاص داشت.
تالار بورس اوراق بهادار تبریز به عنوان دومین تالار بورس منطقه ای ایران در تاریخ 22 مهر 1382 در تبریز افتتاح شد.
بورس اوراق بهادار منطقه ای تبریز زیر نظر سازمان بورس اوراق بهادار تهران فعالیت می کند و سهام تمامی شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران در این تالار قابل معامله است.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.