وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه دولت در چهارسال گذشته اقدامات مهمی در حوزه ی سلامت آذربایجان شرقی انجام داده است، گفت: طی چهار سال گذشته در آذربایجان شرقی  400 پروژه در حوزه ی بهداشت و درمان به بهره برداری رسیده است.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سید حسن قاضی زاده هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان امام حسین(ع) هریس، تشریح کرد: امروز دانشکده ی داروسازی تبریز و همچنین مرکز پیوند اعضای تبریز با زیر بنای پنج هزار متر مربع در تبریز به بهره برداری می‌رسد.
 
وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام حسین (ع) هریس طی ۱۸سال ساخته و در سال ۹۰ به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد، افزود: طی سال های گذشته این پروژه  به دلیل وقوع زلزله  ارسباران به بهره برداری نرسید و خیری به مردم نرساند، در حال حاضر این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۲میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی به اتمام رسیده و در اختیار مردم شهرستان هریس قرار می گیرد.
 
وی ادامه داد: امروزه در تمامی مراکز درمانی، پزشک متخصص به مردم خدمت رسانی می‌کند.
 
محمد حسین صومی نیز در این آیین با بیان اینکه طی سال های گذشته دانشگاه علوم پزشکی در ساخت بیمارستان ها مسئولیتی نداشت، اظهار کرد: این بیمارستان در پروسه ۱۸ساله ساخته شده بود و اورژانس آن در سال ۹۰ به طور موقت به بهره برداری رسید ولی در مرداد ۹۱ تحت تاثیر زلزله ارسباران قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه وزیر بهداشت در سفری به استان، دستور دادند این بیمارستان اصلاح و تکلیف آن مشخص شود، طی دوسال با تلاش های متعدد علوم پزشکی در حال حاضر به بهره برداری رسید.
 
وی با اشاره به اینکه طی سفر دکتر روحانی به استان، برای اتمام این پروژه در خواست اعتبار کردیم که ۱۰میلیارد تومان اعتبار با عنوان اوراق قرضه از سوی ریاست جمهوری برای انجام این پروژه تعلق گرفت، افزود: با وجود  مشکلات  متعدد،  ما پروژه ی  ۱۸ ساله را طی دو سال به اتمام رساندیم.

 
وی با بیان اینکه وظیفه ما در سیستم سلامت ارائه خدمات صحیح است، افزود:  آنچه دکتر هاشمی به مجموعه نظام سلامت بخشیده، تنها اعتبار نیست، بلکه علاقه، انگیزه و تعهد کاری به مجموعه روسای دانشگاه ها و شبکه ها در قبال مردم بوده است و خیلی خوشحالم که چنین پروژه ای توسط دانشگاه طراحی و نظارت شده  است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.