مرتضی آبدار روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان اینکه در این برنامه تمامی پروژه ها و برنامه های تبریز 2018 احصاء شده است، افزود: این برنامه جامع کلیه برنامه های این رویداد ملی به صورت مدون و منسجم آماده و تهیه شده است و برای اجرای هر چه بهتر آنها نیاز به تخصیص بودجه داریم که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این حوزه در حال رایزنی و فعالیت هستند.
وی، حجم ریالی این برنامه ها را 765 میلیارد تومان مربوط به دستگاه های اجرایی و 263 میلیارد تومان مربوط به پروژه های شهرداری تبریز در قالب کتابچه های ویژه ای به اسم تبریز 2018 آماده شده و در اختیار مسئولین کشوری و مدیران استانی قرار گرفته است.
آبدار اضافه کرد: با توجه به حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در شورای سیاست گذاری ملی و ستاد برنامه ریزی و اجرایی استان، امیدواریم در تحقق این بودجه همکاری، مساعدت و تسریع شود.
وی ادامه داد: با توجه به زمان تصویب تبریز 2018 در هیات دولت پس از تصویب بودجه 96، ایجاد ردیف ویژه تبریز 2018 در بودجه 97 را پیگیری می کنیم و در این راستا به نقش بخش خصوصی و مردم که 70 درصد این رویداد متکی به آنهاست، توجه ویژه ای داریم.
آبدار با قدردانی از سیاست شورای اسلامی شهر تبریز در تدوین بودجه فرهنگی و مبتنی بر گردشگری و نیز اقدامات شهرداری کلانشهر تبریز، گفت: امیدواریم با همت شهرداری پروژه های حائز اهمیتی همچون اتمام مرکز همایش های بین المللی تبریز، بهسازی و زیباسازی مسیرهای گردشگری منطقه تاریخی - فرهنگی تبریز و احداث سرویس های بهداشتی که در اولویت پروژه های زیرساختی شهرداری تبریز است، به انجام پذیرد.
وی با اشاره به تهیه گزارش به سازمان همکاری اسلامی oic توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: شماره اول این گزارش با عنوان گزارش کلی از اقدامات انجام یافته به این سازمان ارسال شده و نسخه های بعدی به ترتیب با عناوین جاده ابریشم، گردشگری حلال، بناهای تاریخی، طبیعت گردی و گزارش نهایی افتتاح رویداد تبریز 2018 تدوین و ارسال خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ایجاد سامانه جامع گردشگری و خبرگزاری تبریز 2018 خبر داد و گفت: این دو سامانه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تبریز رونمایی خواهد شد.
آبدار با اشاره به اینکه شهرداری تبریز میزبان اصلی تبریز 2018 است و تمهیدات ورود به رویداد که با آیین افتتاحیه تبریز 2018 خواهد بود باید از سوی شهرداری به شایستگی فراهم شود، افزود: سه تاریخ برای آیین افتتاحیه به شورای سیاستگذاری ملی اعلام شده و پس از اخذ نظر آنها در جلسه ای با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار آذربایجان شرقی نهایی و اعلام خواهد شد.
شهر ' تبریز ' از سوی سازمان همکاری های اسلامی در دی ماه سال 1394 به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شد که می تواند نقطه عطفی برای صنعت گردشگری آذربایجان و ایران باشد تا از این طریق بتوان روزنه های جدید و امیدوارکننده برای رونق این صنعت پرمنعفت پدید آورد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.