علی عطار حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : جشن غنچه ها ویژه پیش دبستانی ها با حضور چهار هزار نوآموز در تمامی مراکز پیش دبستانی و جشن شکوفه ها ویژه پایه اولی ابتدایی ها با حضور چهار هزار و 300 دانش آموز در تمامی مدارس ابتدایی و به صورت نمادین در دبستان صدف تاش برگزار می شود.
وی ادامه داد: همزمان با برگزاری جشن غنچه ها و شکوفه ها، زنگ جشن جوانه ها ویژه آغاز سال تحصیلی دانش آموزان پایه هفتمی با حضور سه هزار و 750 نفر دانش آموز در تمامی دبیرستان های دوره اول و به صورت نمادین در دبیرستان شهید صارمی مراغه به صدا در خواهد آمد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مراغه با اشاره به برنامه های هفته اول بازگشایی مدارس گفت: مهرماه بهار تعلیم و تربیت بوده و با توجه به تقارن آن با ماه محرم، برنامه های مختلفی در زمینه آشنایی دانش آموزان با فلسفه قیام امام حسین (ع) در مدارس این شهرستان اجرا می شود.
عطار حسینی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان را از رسالت های مهم فرهنگی آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: در طول هفته دفاع مقدس نیز برنامه های فرهنگی از جمله برپایی نمایشگاه و گلباران مزار شهدای این شهرستان با حضور دانشس آموزان در قالب طرح های توسط ستاد مهر این شهرستان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه توجه به مدارس حاشیه شهری از سیاست های آموزش و پرورش مراغه است اضافه کرد: زنگ آغاز سالتحصیلی جدید نیز روز اول مهر همزمان با سراسر کشور در تمامی مدارس این شهرستان و به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه شهید تیموری با حضور مسئولان نواخته می شود.
هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی
7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.