نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی  یکی از مشکلات اساسی و اصلی شهرستان اهر بیکاری جوانان تحصیلکرده و قشر جوان عنوان کرد و افزود: نجات شهرستان و افزایش درآمد عمومی، در گرو ارائه ساز و کارهای عملی در حمایت از سرمایه گذاران در این شهرستان است.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بیت اله عبدالهی در آئین معارفه فرماندار جدید اهر، رشد و توسعه شهرستان اهر را در گرو رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار با فراهم کردن زیرساخت‌ها و حمایت از سرمایه گذاران در حوزه معدنْ کشاورزی و گردشگری عنوان و اظهار امیدواری کرد؛ با برنامه ریزی لازم و همراهی و حمایت مردم و مسئولان شاهد به بار نشستن تلاش ها در جهت رونق اقتصادی در منطقه باشیم.


وی گفت: متأسفانه سیستم بیمار اداری و بانکی یکی از مشکلاتی است که صنعت و خدمات و سرمایه گذاران با آن دست به گریبان هستند و اگر حمایت های اساسی در این خصوص انجام نشود شاهد ور شکسته شدن طرح های تولیدی کم توان و افزایش بیکاری در جامعه خواهیم بود.


وی افزود: چندین سال است ساخت مجموعه پنج هزار نفری اهر به حال خود رها شده و هیچ کس خود را پاسخگوی حل مشکلات این حوزه نمی‌داند.


عبدالهی با اشاره به کمبود فضاها و امکانات ورزشی در شهرستان‌ها خواستار تدابیر مسئولین کشوری و استانی به این امر شد.


عبدالهی همچنین خواستار پیگیری مشکلات اصلی شهرستان از جمله بزرگراه اهر – تبریز، جذب سرمایه گذاران، فراهم کردن زمینه برای اشتغال شد.


وی در پایان از پیگیری خود در جهت حل مشکلات درمانی منطقه و مطالبات شهرداری از دولت در راستای صدور پروانه رایگان و مشکلات آموزشی و سرمایه گذاری خبر داد.


امام جمعه اهر نیز در این جلسه خواستار تسریع در اجرای پروژه بزرگراه اهر -تبریز شد.


آیت اله جواد حاجی زاده با اشاره به تصادفات متعدد و حادثه های ناگوار در محور اهر – تبریز بر اختصاص اعتبار بیشتر و تسریع در اجرای این پروژه تأکید کرد.


وی گفت: پیشرفت و بیرون رفت از وضعیت فعلی و رفع وابستگی از بیگانگان در گرو اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی است که در این راستا همه باید تلاش کنیم تا منویات مقام معظم رهبری در این خصوص محقق شود.


حاجی زاده افزود: این شهرستان دارای امکانات غنی و بالقوه است که متأسفانه تاکنون به بالفعل تبدیل نشده است امیدواریم با باید برنامه ریزی مناسب از ظرفیت های منطقه در راستای توسعه شهرستان قدمهای اساسی برداریم.


وی افزود: برای ما شکننده و آزار دهنده است که جوانان بیکار ما روز به روز بیشتر شوند و ما نتوانیم کاری در حق آنها انجام دهیم.


امام جمعه اهر تأکید کرد: باید کاری کنیم که ثمره این تلاش منجر به رونق اقتصادی و افزایش درآمد مردم شود و این حرکت و جهش را مردم در درامد خود احساس کنند.وی یادآور شد: همچنانکه در گذشته از مدیران خدوم و تلاشگر حمایت کرده  قطعاَ این حمایت ها برای حل مشکلات جامعه و مردم ادامه خواهیم داد و در این راستا از فرماندار جدید و تمامی مدیرانی که در فکر اسایش و رفاه مردم باشند حمایت خواهیم کرد.


فرماندار جدید اهر نیز در این مراسم بحث معیشت و اقتصاد اولویت من در خدمت به مردم شهرستان اهر خواهد بود.


زاهد محمودی افزود: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت دوازدهم تلاش خواهیم کرد این دو موضوع از اولویت های کاری و پیگیری اصلی من باشد  تا بتوانم در جهت اشتغال و کارآفرینی قدمهای اساسی بردارم.


وی با تأکید بر محوریت بودن اقتصاد مقاومتی با تکیه بر قابلیتهای منطقه و نیروی انسانی متخصص گفت: این شهرستان توان لازم برای پیشرفت در حوزه صنعت ، کشاورزی، گردشگری و معدن را دارد که امیدواریم با همراهی و حمایت مردم و مسئولان بتوانیم گرهی از مشکلات منطقه را در این زمینه باز کنیم.


در ادامه این مراسم فرماندار سابق اهر گزارشی از فعالیت انجام شده در طول مدیریت خود را تشریح کرد.


در پایان معاون سیاسی امنیتی استاندار با تقدیر از سید محمد عابدی فرماندار سابق اهر، زاهد محمودی را به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.