دانشگاه تبریز در رتبه بندی معتبر تایمز به همراه دانشگاه تهران جایگاه نخست کشور را کسب کرد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه رتبه‌بندی معتبر تایمز در 14 شهریور ماه سال جاری منتشر شده است، اظهار کرد: در این رتبه بندی معیارهایی چون آموزش، پژوهش، ارجاعات، ارتباط با صنعت و شهرت بین المللی دانشگاه‌های جهان مورد سنجش قرار گرفته است. 
وی با بیان اینکه 18 دانشگاه از ایران در این فهرست قرار دارند، افزود: دانشگاه تبریز در میان دانشگاه‌های جامع به همراه دانشگاه تهران با قرار گرفتن در رنکینگ 601 تا 800 جایگاه نخست کشور را کسب کرده است. 
رئیس دانشگاه تبریز افزود: همچنین بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه‌های شیراز، فردوسی مشهد، شهیدبهشتی، اصفهان و گیلان در رنکینگ 801 تا 1000  و دانشگاه های زنجان، یزد و بیرجند و الزهرا نیز رنکینگ بالای 1000 را کسب کرده‌اند. 
وی بیان کرد: در میان همه ی دانشگاه های کشور نیز اعم از صنعتی، جامع و پزشکی؛ دانشگاه های شریف، امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، خواجه نصیر و علوم پزشکی تهران در رنکینگ 601 تا 800 با دانشگاه تبریز و تهران سهیم هستند. 
پورمحمدی با بیان اینکه رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی جهان است، افزود: این رتبه‌بندی برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ بنیان گذاشته شده است و در سال ۲۰۱۰ روش‌شناسی جدیدی برای این رتبه‌بندی ارائه و در سال ۲۰۱۱ در این روش‌شناسی تغییرات زیادی ایجاد شد. 
وی یادآور شد: در این رتبه‌بندی دانشگاه نوشیروانی بابل بهترین عملکرد را دارد و 18 دانشگاه ایرانی حاضر در فهرست تایمز هستند.   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.