معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه این تعداد طرح در بخش های مختلف عمرانی، خدماتی و رفاهی از قبیل آبرسانی، گازکشی، برق رسانی، راه، طرح های هادی روستائی، مخابرات، مراکز درمانی و سالن های ورزشی را شامل می شود که در شهرها و روستاهای مختلف استان به بهره برداری رسید، افزود: از مجموع اعتبارات هزینه شده برای طرح های فوق دو هزار و 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و شش هزار و 600 میلیارد ریال نیز از محل منابع استانی، عمومی و خصوصی تامین شده است.
محمدصادق پورمهدی، توجه به توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را یکی از مهم ترین اولویت های دولت تدبیر و امید در جریان بهره برداری از طرح های هفته دولت دانست و اظهار کرد: برهمین مبنا 55 درصد از مجموع پروژه های قابل افتتاح استان طی این هفته در مناطق روستایی مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: تعداد 856 طرح نیز در حوزه ها و بخش های مختلف عمرانی در مناطق روستائی آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید که برای اجرای آنها دو هزار و 420 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده بود.
پورمهدی اظهار کرد: بیشتر این پروژه ها مربوط به طرح های گازکشی، آبرسانی و برق رسانی و طرح های هادی روستایی و بهسازی مساکن روستایی و افتتاح مراکز درمانی و بهداشتی است.
خلاصه گزارشی از طرح های افتتاح شده هفته دولت به شرح ذیل است:
رونمائی از سه طرح خدمات نوین پستی شامل طرح سیماک ( سامانه یکسان سازی مدیریت اطلاعات املاک)، اپلیکیشن خدمات پیک موتوری اینترنتی با عنوان پستمن و طرح خدمات ویژه شهروندی ( خوش ) با مجموع سرمایه گذاری 190 میلیارد ریال از جمله مهمترین طرح های افتتاح شده در آذربایجان شرقی بود.
بهره برداری از 10 طرح عمرانی در شهر میانه با اعتباری معادل 68 میلیارد و 747 میلیون ریال شامل احداث خط 20 کیلوولت و نصب یک دستگاه پست هوایی و اصلاح شبکه فشار ضعیف به طول 600 متر در خیابان سرآسیاب، اصلاح شبکه فشار ضعیف و احداث شبکه 20 کیلو ولت جدید از میدان موشک تا پست زمینی قره داغی، تعویض چراغ های روشنایی معابر سطح شهر، توسعه شبکه شهری و روستایی و روکش آسفالت سطح شهر میانه بود.
بهره برداری از چهار طرح عمرانی و خدماتی در حوزه بهداشت و درمان و زیرساخت در شهرستان خداآفرین شامل ستاد شبکه بهداشت ودرمان شهرستان و مرکز بهداشتی درمانی عاشقلو در بخش منجوان و طرح هادی روستای باقراوغلو و تجهیز سالن ورزشی شهید دینی زاده خمارلو افتتاح و چهارمین پارک مسافر شهرستان خداآفرین در روستای لاریجان گرمادوز با مجموع اعتباری افزون بر 40 میلیارد ریال به انجام رسید.
بهره برداری از 72 پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان بستان آباد با اعتبار 160 میلیارد ریال از دیگر پروژه های افتتاح شده هفته دولت در استان بود.
این طرح ها شامل گازرسانی به 9 روستا واقع در بخش مرکزی شهرستان ، پروژه های آسفالت ریزی و لکه گیری و زیرسازی روستاهای آق دره، خاچیک، سیرعلیا وسطی و سفلی،کلقان ،آلمالو به طول 17 کیلومتر، بهره برداری از 22 پروژه مخابراتی، پروژه های دهیاری های شهرستان شامل جدول گذاری و احداث پل و اجرای دیوار سنگی و بهره برداری از گلخانه، دو واحد تولیدی نساجی و لیوان یکبار مصرف، نصب دوربین های مدار بسته در تالاب بین المللی قوریگل ،پارک مسافری،خانه مددجویی،پروژه های بنیاد مسکن است.
بهره برداری از هشت واحد مسکونی مددجویان و زمین چمن مصنوعی شهرستان عجب شیر با پنج میلیارد و 50 میلیون ریال اعتبار از دیگر طرح های افتتاح شده هفته دولت در استان بود.
تعداد 9 طرح عمرانی به ارزش 24 میلیارد ریال در شهرستان ملکان به بهره برداری رسید که اصلاح شبکه 20 کیلوولت تپه اسماعیل آباد، احداث پست هوایی خیابان جانبازان، احداث ساختمان پست زمینی آزادگان و احداث پست هوائی روستای بایقوت از جمله این طرح ها بود.
افتتاح 10 طرح بخش کشاورزی شهرستان هشترود به ارزش هفت میلیارد و 476 میلیون ریال که یک میلیارد و 321 میلیون ریال آن از سوی کشاورزان تامین شده است، در جریان هفته دولت بهره برداری شد.
در شهرستان اهر سه واحد مسکونی روستایی، پنج پل ، دو باسکول 50 تنی، آسفالت ریزی معابر پنج روستای با بیش از 10 میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.
همچنین اولین طرح تحقیقاتی حذف گازهای سولفید هیدروژن و بوی نامطلوب از طرحهای فاضلاب و مخزن 200 مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ بین راهی آب شهری و آسفالت یزی شهرک صنعتی بناب با 15 میلیارد ریال هزینه و طرح هادی دو روستا با پنج میلیارد و 120میلیون ریال هزینه، شبکه پایاب سد خرمدرق با هزینه ای افزون بر 58میلیارد ریال و پل سه روستا در چاراویماق به بهره برداری رسید.
شش طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان آذرشهر شامل مسکن خانواده های دارای دو عضو معلول سایت 4G گوگان، کارگاه تولید نایلکس گوگان، آسفالت محور مواصلاتی تیمورلو- قراغیل، خیابان20 متری، سالن اجتماعات و نمازخانه مدرسه در مجموع با 62میلیاردریال هزینه افتتاح شد.
در بخش خسروشاه شهرستان تبریز نیز راه سه روستا به طول پنج کیلومتر و با هزینه افزون بر 61 میلیارد ریال و یک باب مدرسه دخترانه 4 کلاسه، سیستم آبیاری تحت فشار و احیای اراضی دشت نگین به مساحت 240 هکتار با 48 میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.
تعداد 100 طرح خدماتی، رفاهی و عمرانی در حوزه بهزیستی آذربایجان شرقی با اعتباری افزون بر 70 میلیارد ریال از جمله مهمترین طرح های افتتاح شده هفته دولت در استان بود که در بخش های مختلف اجتماعی، توان بخشی، پیشگیری، مشاوره ای و مسکن مددجویان در بخش ها و شهرهای مختلف به بهره برداری رسید.
افتتاح و راه اندازی چهار طرح در شهر تبریز شامل موسسه نواندیش تکاملی با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خدمات رسانی به گروه های مختلف سنی با اولویت کودکان، مرکز نگهداری کودکان دختر شش تا 12 سال بی سرپرست و بدسرپرست، مرکز خدمات مشاوره ای روان شناسی و مرکز روزانه آموزشی توان بخشی اختلالات اوتیسم، با مشارکت بخش خصوصی از جمله این طرح ها بود که راه اندازی شد.
طرح های خدماتی - عمرانی بهزیستی هشترود شامل نخستین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی و واحدهای مسکونی ویژه معلولان نیز بهره برداری شد که در این مرکز در زمینه های فردی، خانوادگی، تحصیلی، اختلالات روانشناختی، مشاوره های تحصیلی و پیش از ازدواج خدمات ارائه خواهد شد.
طرح بهسازی خانه تاریخی خیابانی مراغه نیز همزمان با هفته دولت و با شش میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
بهره برداری از پنج طرح عمرانی با پنج میلیارد و 200 میلیون ریال در روستاهای مراغه نیز آغاز و کلنگ ساخت یک باب مدرسه خیرساز در مراغه با حضور مسئولان شهرستانی به زمین زده شد.
طرح توسعه واحد چرم سازی در شهرک چرم تبریز با 37 میلیارد ریال سرمایه گذاری، بهره برداری از طرح توسعه واحد قطعه سازی در شهرک صنعتی شهید رجایی تبریز با 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و اشتغالزایی برای 42 نفر، دو طرح تولیدی در شهرک صنعتی آخولای تبریز شامل شرکت تولید کاغذ با 330 میلیارد ریال اعتبار و 110 نفر اشتغالزایی و یک واحد تولید ایزوگام با 30 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 15 نفر، فاز دوم یک شرکت صنایع غذایی با 50 میلیارد ریال سرمایه گذاری و 240 فرصت اشتغالزایی در تبریز از دیگر طرح های افتتاح شده هفته دولت امسال بود.
گزارش از: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.