به گزارش ایرنا، صمد حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه کاهش تعداد این واحدها در سایه برگزاری جلسات متعدد این اتاق با شرکت ها و واحدها و ساماندهی بدهی های آن ها روی داده است، افزود: برای حل مشکل واحدهای بحرانی باقی مانده پیگیری های لازم انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها کمتر است، اظهار کرد: بر اساس آمار ارایه شده از سوی مسئولان هم اکنون نرخ بیکاری استان حدود 11.5 درصد است که تلاش می شود با همکاری مسئولان و مدیران واحدهای تولیدی این میزان کاهش یابد.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز واردات کالاهای خارجی و قاچاق این کالاها را از دلایل رشد نرخ بیکاری استان اعلام و یادآوری کرد: باید با فرهنگ سازی برای کاهش 20 درصدی واردات کالاهای خارجی و جلوگیری از قاچاق این کالاها نرخ رشد بیکاری در جامعه کاهش یابد.
حسن زاده، ادامه داد: اصحاب رسانه و مطبوعات می توانند با فرهنگ سازی، مردم را به استفاده نکردن از کالاهای بنجل خارجی و استفاده از کالاهای تولید داخلی ترغیب کنند.
وی با بیان اینکه بیشتر بودن قیمت تمام شده محصولات واحدهای تولیدی داخلی نسبت به کشورهای همسایه و سایر کشورها از عمده دلایل رغبت مردم به خرید کالاهای خارجی قاچاق است، گفت: برای مقابله با قاچاق کالا باید قیمت تمام شده کالاهای داخلی کاهش و کیفیت آن ها افزایش یابد.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه اتاق بازرگانی، مرکزی مدنی و غیرسیاسی بوده و در تمامی مسائل به ویژه حوزه اقتصادی به سه قوه در رفع نارسایی ها مشورت می دهد، اظهار کرد: سال گذشته در راستای برنامه های کارگروه ستاد تسهیل استان و هماهنگی های این اتاق، به 730 واحد تولیدی برای رفع موانع تولید و بهبود کسب و کار تسهیلات پرداخت شد.
حسن زاده، حضور هیات های مختلف از جمله از کشورهای ترکیه، گرجستان، آلمان و استرالیا و سفرا و کارداران کشورهای خارجی در تبریز و برگزاری جلسات مشترک با فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی تبریز و نشست های هیات نمایندگان اتاق با وزرا و معاونان آن ها و روسای سازمان ها برای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار در استان را از جمله فعالیت های اتاق بازرگانی تبریز در سال گذشته اعلام کرد.
وی گفت: سال گذشته 22 جلسه کارگروه و 33 جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار و 67 مصوبه در جلسات شورای گفت و گو برای رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی استان تصویب شد که از این تعداد 27 مورد استانی و 18 مورد ملی بود که به شورای گفت و گوی مرکزی انتقال یافت و 6 مورد از آن ها مصوب شد.
حسن زاده، تشکیل کمیسیون های تخصصی در بخش های مختلف، برگزاری میزهای مشترک آلمان و لهستان در تبریز، آلمان و لهستان و برگزاری بیست و دومین همایش ملی صادرات غیرنفتی را از دیگر فعالیت های اتاق بازرگانی تبریز در سال گذشته اعلام کرد.
وی گفت: برای احداث ساختمان جدید اتاق بازرگانی تبریز زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع خریداری شده و پس از اخذ مجوزهای لازم نسبت به ساخت آن اقدام می شود.
در این جلسه روسای کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی تبریز گزارشی از فعالیت های کمیسیون ها در سال گذشته ارایه کردند.
خبرنگار.ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.