به گزارش ایرنا، محمدحسین صومی روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی کلینیک تخصصی امام رضا ع هشترود به خدمات دولت در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح ها که شامل 173 خانه بهداشت، 13 مرکز سلامت، 22 محل اقامت پزشکان و 2 ستاد مرکز بهداشت بود 30 هزار متر مربع به فضای بهداشتی استان افزوده شد.
وی اضافه کرد: در طول سه سال گذشته در حدود 30 درصد اعتبارات حوزه سلامت در تامین زیرساخت ها، فضا و تجهیزات درمانی هزینه شده است.
وی توجه دولت تدبیر و امید به حوزه‌ سلامت را شایان تقدیردانست و گفت: 220 طرح با اعتبار برآورد شده یک هزار و 700 میلیارد ریال نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دست اجراست.
وی با اشاره به بازسازی و توسعه و تقویت زیرساخت های مراکز بهداشت گفت: برای حل مشکلات مراکز بهداشت، در طول 4 سال گذشته در حدود 6 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است‌.
صومی به ساخت کلینیک تخصصی در هشترود اشاره کرد و گفت: این کلینیک تخصصی در 800 متر مربع و با هزینه 10 میلیارد ریالی تا پایان امسال ساخته خواهد شد.
وی گفت: 5 میلیارد ریال از این مبلغ توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مابقی از سوی خیران سلامت تامین می شود.
صومی افزود: همچنین با کمک خیران در روستاهای قره دیو، قزللو و بیگ بلاغی محل استقرار تیم سلامت هر کدام با 65 مترمربع و 700 میلیون ریال ساخته خواهد شد.
وی گفت: هفته آینده نیز ساخت مرکز دیالیز بیمارستان شهر قره آغاج آغاز می شود تا مشکلات بیماران این شهرستان حل شود.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 990 کیلومتر مربع وسعت در 120 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار گرفته است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.