مدیر ورزش همگانی سازمان ورزش بسیج کشور روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه 'هر جایی که خلا وجود دارد باید بسیج وارد کار شود' و تاکید ایشان بر احیای بازی های بومی، محلی و سنتی ایران، سازمان ورزش بسیج در هشت سال متوالی جشنواره بازی های بومی و محلی را اجرا می کند.
جواد الیاسی افزود: این سازمان در سال های آینده جشنواره های مختلفی در رشته های ورزشی با توجه به آمایش سرزمینی جغرافیایی کشور برگزار می کند.
وی با اشاره به نامگذاری این دوره به نام شهید حاج عباس عبداللهی، اظهارکرد: این شهید فردی ورزشکار و شجاع بود که باید شجاعت، فداکاری و ایثارگری هایش الگوی ورزشکاران ما باشد.
معاون هماهنگی سپاه عاشورا نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این دوره از جشنواره بازی های بومی، محلی در 8 رشته هفت سنگ، کشتی محلی، دال پلان، دوی 60متر لی لی، پرش طول، پرتاپ وزنه، مچ اندازی و طناب کشی به میزبانی سپاه پاسداران ناحیه مرند برگزار می شود.
سرهنگ الیاس گل محمدزاده افزود: در این دوره از بازی ها 180 ورزشکار در قالب 10 تیم از 9 استان کشور رقابت کرده و روز جمعه با برگزاری مراسم اختتامیه نفرات برتر معرفی می شود.
وی هدف از برگزاری بازی های بومی و محلی را ترویج و همگانی کردن این بازی ها عنوان و اظهار کرد: سازمان ورزش بسیج و تمامی مسئولان حوزه ورزش باید در احیا و توسعه بازی های سنتی ایرانی تلاش کنند.
سرهنگ گل محمدزاده با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن ادامه داد: احیای سنت ها و بازی های بومی در ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی، حفظ وحدت بین اقوام ایرانی و جذب حداکثری بسیج موثر است.
شهرستان مرند با جمعیتی در حدود 240 هزار نفر در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
تنظیم کننده: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: پرویز انصاری
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.