حجت الاسلام قهرمان احمدی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از فعالان طرح سند تقسیم کار ملی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی مواد مخدر در هریس، افزود: ورود سمن ها به موضوع آسیب های اجتماعی خواست عمومی برای رفع دغدغه های فکری، اخلاقی و اجتماعی است.
وی اظهار کرد: استفاده از منابر و مجالس در کنار همایش ها و نمایشگاه ها و تنویر افکار عمومی و کشاندن اقشار مختلف مردم در بحث سلامت اجتماعی به همراه اقدامات سازمان های دولتی ضروری به نظر می رسد.
احمدی ادامه داد: در آموزش و پرورش باید توانایی مقابله با تمام آسیب ها را داشته باشیم و در تمام دنیا مهارت های زندگی و آموزش ها از آموزش وپرورش و از بدو شروع تحصیل آغاز می شود.
وی گفت: اجتماعی نشدن آموزش وپرورش بزرگترین مشکل جامعه امروزی ماست و همه در هر پست و مقامی باید برای رفع مشکل آسیب های اجتماعی پای کار بیایند و تا زمانی که مردم نظاره گر هستند این پیشگیری جواب نخواهد داد.
احمدی افزود: باید در عرصه محصولات فرهنگی و شیوه های آموزشی و آگاهی بخشی تجدید نظر اساسی صورت بگیرد، به ویژه به واسطه تاثیر پذیری جوانان از فضای مجازی، باید به صورت گسترده در این عرصه فعالیت کرد.
فرماندار شهرستان هریس نیز در این همایش ، آموزش و پرورش و خانواده را دو عامل محوری کنترل آسیب های اجتماعی دانست و تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را در این راستا ارزیابی کرد.
صابر تقویمی، اجرای طرح های مدارس عاری از خطر و هدف گذاری برای آموزش مهارت های متنوع شغلی و همچنین برگزاری مستمر نمایشگاه ها و دوره های آگاه سازی دانش آموزان و اولیا را از اولویت های آموزش و پرورش شهرستان عنوان کرد و از مسئولین استانی خواست اعتبار ویژه ای برای اجرای برنامه های پیشگیرانه در مدارس شهرستان هریس اختصاص دهند.
وی، ورود انجمن های مردم نهاد و سمن ها را در عرصه آموزش و آگاهی بخشی به توده های مردم بسیار ضروری دانست و خواستار گسترش هدفمند و سازماندهی شده آموزه های کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مواد مخدر شد.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: محمد طلوعیان** تنظیم: مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/7228/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.