مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از شرکت 220 هنرمند در هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و اولین نمایشگاه فرش تبریز خبر داد . 
مرتضی آبدار در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی اظهار کرد:نمایشگاه ملی صنایع دستی همزمان با نمایشگاه فرش دستباف درر تبریز با شرکت 220 نفر هنرمند در 76 رشته‌ی صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی تبریز تا 24 تیرماه آغاز به کار کرده است . 
وی با اشاره به اینکه از 29 استان کشور در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، اعلام کرد: 170 غرفه‌ی صنایع دستی در این نمایشگاه در معرض عموم قرار گرفته است. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید است، اگر بخواهیم به اقتصاد بدون نفت روی بیاوریم،  بزرگ ترین اقدام، اشتغال زایی و رونق تولید در حوزه صنایع دستی و گردشگری است . 
وی با اشاره به اینکه 10 محل هاب در استان تعیین شده است، اظهار کرد: از مجموعه 86 رشته صنایع دستی، 10 رشته را در این مناطق اجرایی خواهیم کرد . 
آبدار افزود: هدف ما از ایجاد محل هاب این است که از این 10 مکان 10 نمایشگاه و فروشگاه دائمی  صنایع دستی به وجود آید، بستری مناسب آماده می شود تا بخش خصوصی خود وارد عمل شده و اشتغال زایی کند . 
وی از عقد تفاهم نامه همکاری بین سازمان و جهاد کشاورزی استان خبر داد و گفت: برای استفاده از خانه‌های جهاد کشاورزی، این تفاهم نامه جهت آموزش های موثر و کاربردی رشته های صنایع دستی به روستاییان امضا شده است . 
وی با بیان اینکه از دی ماه سال گذشته تا خرداد سال جاری، به 870 نفر روستایی در 67 روستا آموزش های صنایع دستی ارائه شده است، عنوان کرد: سال گذشته برای 600 نفر در حوزه‌ی صنایع دستی استان اشتغال زایی ایجاد شده برای سال جاری در نظر داریم این آمار به یک هزار نفر ارتقاء یابد . 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص ایجاد بازارچه دائمی برای صنایع دستی استان گفت: در برنامه ی مالی بودجه ی امسال، برای ایجاد دو بازار تا پایان سال جاری مقرر شده در کندوان و تبریز مکان یابی شود و همچنین مجوز ایجاد دو بازارچه بخش خصوصی درتبریز و اهر صادر شده است . 
وی بزرگ ترین معضل حوزه صنایع دستی را موضوع برندسازی صنایع دستی دانست و گفت:  اقداماتی جهت برندسازی در حوزه صنایع دستی اجرایی می کنیم و همچنین بستری برای فروش محصولات صنایع دستی فراهم می کنیم . 
آبدار خاظرنشان کرد: مقرر شده در حوزه‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  برای سال 2018 نمایشگاه‌های متعددی صنایع دستی برگزار خواهد شد .   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.