نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به تهدیدات دشمن و تلاش‌هایشان برای ضربه زدن به نظام، گفت: تجربه نشان داده، هر قدر ما را بیشتر تهدید کرده‌اند انسجام داخلی ما بیشتر شده است، ما آزموده شده‌ایم و همانند شیشه‌ای هستیم هر قدر که شکسته و تهدید شود، تیزتر می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار بانوان فرهیخته‌ی دستگاه‌های اجرایی استان با وی، اظهار کرد: انقلاب فرهنگی، یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران بود و بسیاری از کارهای ارزشمندی که مهجور مانده بود، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران احیا شد که جاری شدن مباحث قرآنی در جامعه نمونه‌ای از آن است.
وی اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن کریم عموماً شب‌های جمعه قرائت شده و در جهیزیه‌ی عروس به خانه بخت فرستاده می‌شد، اما امروز قرآن کریم در تمامی بخش‌های جامعه‌ی ما حاکم شده و فرهنگ قرآنی در کشور جاری شده است.
وی با بیان اینکه امروز، نونهالان و نوجوانان ما حافظ قرآن هستند، افزود: جوانان کشورمان در عرصه‌های مختلف بین‌المللی فعالیت‌های قرآنی داشته و نه تنها در روخوانی بلکه در حفظ و تدبر در آیات قرآنی نیز فعال بوده و ان‌شاءالله در زندگی خود جاری کرده و به آیات قرآنی عمل می‌کنند؛ مدیرکل امور بانوان استانداری باید در این راستا مطالباتی از شورای فرهنگ عمومی استان داشته باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور، بیان کرد: باید بررسی کنیم که سهم استان ما از این تعداد حافظ قرآنی چقدر است؟ سال گذشته ما در ارتش این میزان را بررسی کردیم که سهم بخش ما برابر با ۶۵ هزار نفر شد، از این رو باید برنامه‌ریزی کنیم تا این موضوع محقق شود.
وی با تاکید بر اینکه بانوان، پس از پیروزی انقلاب در رابطه با مباحث قرآنی قدم‌های خوبی برداشته‌اند، خاطرنشان کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن کریم از مهجوریت خارج شد و همچنین بانوان نیز به جایگاه واقعی خود رسیدند، مگر پیش از انقلاب اینقدر به زنان بها داده می‌شد؟ امروز موفقیت‌های بسیاری توسط بانوان کشور در عرصه‌های گوناگون داخلی و خارجی حاصل می‌شود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به موفقیت بانوان ایرانی در عرصه‌های ورزشی، اظهار کرد: در شرایطی که موازین شرعی در ورزش بانوان رعایت شود، فعالیت زنان در این حوزه هیچ ایرادی ندارد؛ امروز موفقیت بانوان در المپیادهای علمی اگر بیشتر از پسران نباشد، کمتر نیست! هرگز حافظه‌ی دختران کمتر از پسران نبوده و دختران بیش از پسران به درس و تحصیل اهمیت می‌دهند که موفقیت‌های حاصله در کنکور نشان‌دهنده‌ی آن است.
وی با اشاره به توجه و اهتمام مقام معظم رهبری به قشر جوان، یادآور شد: توجه به قشر جوان و موفقیت‌های آنان، از برکات و توفیقات جمهوری اسلامی ایران است و نقش زنان نیز در پیروزی انقلاب اسلامی، راهپیمایی‌ها، مناسبت‌های مختلف، دفاع مقدس و... فراموش ناشدنی بوده و بانوان در زمان هشت سال دفاع مقدس هم مادری کرده و هم در تربیت فرزندان نقش موثری ایفا کردند و امروز شاهد موفقیت‌های گوناگون فرزندان شهدا و ایثارگران در عرصه‌های مختلف هستیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه امروزه دشمن، کانون خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده است، افزود: باید در این راستا از فرزندان خود مراقبت کرده و در مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی کنیم.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید از افراط و تفریط جلوگیری شود، تاکید کرد: باید در هر کاری میزان رعایت شود، امروزه دشمنان ما در راستای ترویج فساد و بی‌بند و باری تلاش می‌کنند تا قبح مسئله را از میان بردارند تا در دانشگاه‌های ما دختر و پسر به طور عادی و بی‌هیچ قبحی، ارتباط نامربوط داشته باشند، باید با برنامه‌ریزی در مقابل این نیات پلید مقابله کرد.
وی خاطرنشان کرد: هرچند که دشمنان ما گاهی تهدیدهای نظامی می‌کنند اما برخورد سخت‌افزاری با نظام جمهوری اسلامی ایران را پرهزینه ارزیابی کرده و از این‌رو از طریق نرم کانون خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده‌اند؛ جریان جنگ نرم آرام است و بی سر و صدا و بدون اینکه فرد متوجه شود، تحت نفود فرهنگ غرب قرار می‌گیرد، فرهنگ غرب از طریق فضای مجازی، ماهواره و... بر روی فرزندان تاثیر می‌گذارد، باید مراقبت فرزندان خود بوده و در رفتار و کردارشان دقت کنیم.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: دشمنان ما در پی مأیوس کردن جوانان به آینده‌ی کشور بوده و نسبت به مسئولان نظام توهین می‌کنند، نظام ولایی را زیرسوال برده و بین مذاهب و اقوام اختلاف ایجاد می‌کنند؛ در آذربایجان نیز باید خیلی مراقب باشیم، چرا که شاید بیگانگان تلاش کنند بین اقوام اختلاف افکنده و نیات شوم خود را اجرایی کنند، اینها نمونه‌ای از توطئه‌های دشمن بوده و از مصادیق تهاجم فرهنگی است.
وی با بیان اینکه انقلاب فرهنگی، یکی از برکات انقلاب اسلامی بود، یادآور شد: امام(ره) اختلافات مذهبی و قومی را از بین برد و بر وحدت شیعه و سنی و اقوام تاکید کرد، امروز نیز مقام معظم رهبری در زمینه‌ی وحدت، بیانات ارزشمندی ارائه می‌دهند که این موارد از مصادیق و نتایج انقلاب فرهنگی است. 
وی با اشاره به ترویج مواد مخدر بین دختران، متذکر شد: کم مانده است که این آمار به آمار مصرف موارد مخدر توسط پسران برسد، وابستگی به مواد ابتدا از مصرف قلیان شروع شده و درنهایت به مواد مخدر می‌رسد، این نمونه نیز از مصادیق تهاجم فرهنگی است؛ معضل مصرف موادمخدر در کشور ما نه در بحث خرید و فروش است و نه در مصرف، بلکه پشتوانه‌ی سیاسی دارد و راهی است برای از بین بردن جوانانمان که از سوی دشمن طراحی می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اهمیت کنترل فرزندان توسط والدین و تقویت روابط عاطفی، اظهار کرد: امر کنترل بسیار مهم بوده و مادران در این راستا نقش مهمی دارند و اینکه بگویند من در کار فرزندم دخالت نمی‌کنم اشتباه است! باید در عین حفظ شخصیت فرزند، کنترل و توجه به کردار فرزند هم مورد توجه باشد.
وی افزود: دشمن در زمینه‌ی اقتصادی نیز در پی ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است، ما باید به این گونه مسائل حساس بوده و به اقتصاد مقاومتی پایبند باشیم، حوزه مدیریت امور بانوان استانداری نیز باید در بحث تولید توسط بانوان پیگیر مسائل باشد و باید تولید داخلی باکیفیت باشند تا مردم به مصرف محصولات خارجی تمایل پیدا نکنند.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که اقتصاد کشور دولتی شود، گفت: اقتصاد باید دست مردم باشد و همچنین وابستگی اقتصاد کشور به نفت کاهش یابد، چرا که وابستگی اقتصاد کشور به نفت، از توطئه‌های رژیم پهلوی بود.
وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی مصرف تولیدات داخلی، خاطرنشان کرد: مصرف تولیدات داخلی منجر به افزایش اشتغال شده و اگر مشکل اشتغال در کشورمان حل شود، بیکاری به حداقل رسیده و بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.