سرپرست گروه موسیقی هارای گفت: گروه هارای، شنبه و یکشنبه هفته‌ی بعد، راس ساعت ۲۱ در سالن استاد صیامی "مجتمع سینمایی تبریز" کنسرت برگزار می‌کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، رضا حسینی بقانام در این خصوص اظهار کرد: گروه هارای در سال ۷۸ توسط عده‌ای از هنرمندان تشکیل و سپس اولین کنسرت این گروه نیز در همین سال اجرا شد و تاکنون نیز هفت آلبوم صوتی و تصویری از کنسرت‌ها و قطعات ساخته شده منتشر شده است.
وی با بیان اینکه گروه هارای در بیش از 24 فستیوال معتبر داخلی و خارجی، به اجرای موسیقی پرداخته است، اضافه کرد: از همان ابتدا، فعالیت‌های گروه‌ هدفمند بوده و تلاش می‌کرد که حرف تازه‌ای برای گفتن داشته و مخاطب خاصی برای خود جذب کند.
وی بیان کرد: گروه موسیقی هارای، دارای تعدادی اعضای دائمی است که قریب به ۱۸ سال است گروه را همراهی می‌کنند و تاکنون در بسیاری از شهرهای ایران و در آنکارا، استانبول، ازمیر، برلین، سوئد، آذربایجان، نروژ و... اقدام به اجرای عمومی کرده‌ایم.
حسینی بقانام با تاکید بر اینکه «او الماسین بو اولسون، یار خیالی و حسرت ماهنسی» از جمله شاخص‌ترین کارهای ما بوده و بیشتر روی کنسرت‌های موضوعی کار کرده‌ایم، تشریح کرد: شهر تبریز تماشاگران بافرهنگ و خاصی دارد که موسیقی را گوش داده و نقد می‌کنند.
وی ضمن گلایه از اینکه آرشیوی از ترانه‌های تبریز را نداریم، خاطرنشان کرد: در یکی از کنسرت‌ها،  تعدادی از ترانه‌های قدیمی تبریز را کنار هم قرار دادیم و کار مناسبی از آب درآمد، در کنسرت پیش‌رو نیز موضوعی کار کرده‌ و تنظیم قطعه‌ها نیز در این موسیقی صحنه‌ای متفاوت بوده و اعضای گروه آزاد هستند که از نبوغ و استعداد موسیقیایی خود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه کنسرت اخیر بدون اسپانسر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای موسیقی بدون اسپانسر سخت است، اما امیدواریم که خوب پیش برود، نگاه تجاری و فرهنگی اسپانسرها متفاوت بوده و نگاه تجاری باعث می‌شود که بیشتر به سمت کنسرت‌های غیربومی تمایل پیدا کنند.
سرپرست گروه هارای با اشاره به اینکه، تا سال ۸۱ استودیو خصوصی نبود، افزود: اولین آلبوم صوتی توسط گروه ما و در قالب موسیقی کودک ساخته شد که سال گذشته نیز چاپ مجدد شد، اکنون قطعاتی از آلبوم سورمه‌ی ما از صدا و سیمای استان پخش می‌شود، اما نمی‌دانند صاحب اثر کیست!
وی با اشاره به اینکه، ۷۰ درصد بلیط کنسرت تا کنون فروخته شده است، بیان کرد: این موسیقی به طور همزمان با کنسرت دیگری برگزار می‌شود و شاید گروه‌های دیگر چنین ریسکی نمی‌کردند اما با توجه به شرایط، اقدام به اجرای آن کرده‌ و خوشبختانه استقبال نیز خوب بوده است.
وی گفت: در حالت کلی وقتی صحبت از کنسرت موسیقی سنتی تبریز است، نواختن یک سری قطعه‌ها در ذهن مخاطب تداعی می‌شود، ما برای جلوگیری از این تکرار، ترکیب صداهای گروه را از سنتی خارج کرده‌ایم تا متولدین دهه‌های اخیر را نیز به سمت موسیقی سنتی تبریز سوق دهیم.
حسینی بقانام افزود: نادر رامدل و حسین ملکی‌زاده به عنوان خوانندگان و آرش آذر، امیر آل‌نبی، آرش حاج ابراهیمی، مهران حسینی بقانام، علیرضا فرخی عدل، بهمن عبدالپور، سهند حراستی، کاوه غفاری و رضا حسینی بقانام به عنوان نوازندگان این کنسرت، هنرنمایی می‌کنند.
وی ضمن گلایه از اینکه در تبریز سالن مخصوصی برای اجرای موسیقی وجود ندارد، گفت: بهترین سالن شهرمان، سالن پتروشیمی است که این محل نیز برای سخنرانی ساخته شده است و در حقیقت هیچ کدام از سالن‌های موجود مناسب اجرای موسیقی نیست.
گفتنی است، گروه "هارای" یکی از با سابقه‌ترین گروه‌های موسیقی آذربایجانی است و تاکنون کنسرت‌های بسیاری در سراسر دنیا اجرا کرده است که اجرای به روزی از آثار موسیقیایی آذربایجان و کارهای تلفیقی از جمله ویژگی‌های این گروه است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.