به گزارش ایرنا، ظفر محمدی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه افزود: با توجه به لزوم ارتقای کیفیت و و توسعه امکانات آموزشی مدارس، میزان شهریه های دریافتی در مدارس باید به صورت شفاف در اختیار خانواده های دانش آموزان قرار گیرد.
وی همچنین بر کمک خیران و آموزش و پرورش به دانش آموزان نیازمند و تامین هزینه های تحصیلی و امکانات آموزشی آنها تاکید کرد.
وی با اشاره به لزوم توسعه فضاها و امکانات آموزشی این شهرستان اضافه کرد: همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی برای این منظور مورد تاکید دولت تدبیر و امید است.
محمدی همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات تابستانی گفت: اجرای برنامه های مناسب و پرمحتوای دینی، فرهنگی و نشاط آفرین برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: برگزاری کلاس های مهارت آموزی به ویژه در مراکز فنی و حرفه ای برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سه ماهه تابستان باید در برنامه ریزی ها قرار گیرد.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت هفت مدرسه به صورت هیات امنایی در مراغه گفت: با مصوبه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، شهریه این مدارس در سال تحصیلی جدید افزایش نخواهد یافت.
جلیل اسلامی افزود: این اقدام در راستای کمک به عدم افزایش هزینه های تحصیلی دانش آموزان در مدارس هیات امنایی در سال تحصیلی جدید انجام می شود.
وی ادامه داد: با توجه به استقبال شهروندان از مدارس هیات امنایی، تعداد این مدارس از سه مدرسه در سال 93 به هفت مدرسه در سال جاری رسیده و توانسته اند برنامه های آموزشی و فوق برنامه را به طور همزمان پیش ببرد.
وی با اشاره به اجرای برنامه های ویژه اوقات فراغت برای دانش آموزان در تعطیلات تابستانی مدارس گفت: اجرای کلاس های مهارت آموزی، علمی، فرهنگی و مذهبی در مدارس، پایگاه های تابستانی و دارالقرآن ها در این ایام برنامه ریزی شده است.
اسلامی افزود: اجرای برنامه های ابتکاری و اردوئی برای دانش آموزان و فرهنگیان و نیز استفاده از امکانات اردوگاهی در این شهرستان برای اجرای برنامه های فرهنگی در این ایام پیش بینی شده است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این جلسه با تاکید بر محور قراردادن بهداشت و سلامت روانی در اجرای برنامه های فرهنگی ویژه اوقات فراغت دانش اموزان گفت: با توجه به شیوع برخی اختلالات روحی و روانی در بین دانش آموزان، اجرای برنامه های موثر در راستای پیشگیری از این ناهنجاری ها ضروری است.
احمد مجتهدی افزود: برگزاری کلاس های ویژه برای این منظور برای خانواده های دانش آموزان و نیز اجرای برنامه های بانشاط با توجه به بعد سلامت روانی در سطح جامعه مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اجرای برنامه های سنجش سلامت دانش آموزان در مدارس این شهرستان اضافه کرد: دانش آموزان پس از سنجش های اولیه سلامت جسمی به نزدیک ترین پایگاه های بهد اشتی محل سکونت خود مراجعه می کنند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه، اعضای شورای آموزش و پرورش به بیان دیدگاه ها در زمینه مشکلات بخش آموزشی این شهرستان پرداختند.
هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.