به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز یکشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: گاه مطرح می‌شود که بانک‌های عامل بخشنامه‌های ابلاغیه بانک مرکزی را به صورت تمام و کمال رعایت نمی‌کنند که در این مورد باید شورای هماهنگی بانک‌ها با تشکیل جلسه موارد و مصادیق بحث را بررسی کنند.
وی افزود: در ارتباط با بحث تمدید تسهیلات واحدهای مشکل‌دار، با انجام مکاتباتی درخواست‌های خود را توسط معاونت اقتصادی وزارت کشور به بانک مرکزی اعلام کرده‌ایم و دولت باید نسبت به این تسهیلات یک‌ساله تصمیم‌گیری کند و ما نیز طبق تصمیمی که گرفته می‌شود، همانند سایر استان‌های کشور عمل خواهیم کرد.
جبارزاده با اشاره به عدم استفاده واحدهای استان از منابع صندوق توسعه ملی گفت: اعتبارات و منابع این صندوق تقسیم استانی نشده و توزیع آن به میزان تقاضاهای استانی بستگی دارد و شرایط خاصی برای ارائه این اعتبارات وجود دارد.
وی افزود: علت نبود تقاضا برای بهره‌مندی از منابع این صندوق، بازپرداخت ارزی تسهیلات است با توجه به تغییرات نرخ ارز بخش خصوصی به این ریسک نمی‌تواند تن بدهد و تجربه‌های تلخ گذشته در استان موجب شده از استان ما استقبال چندانی برای جذب این اعتبارات صورت نگیرد.
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه لازم است در کل کشور در مورد نحوه بازپرداخت تسهیلات اعطایی صندوق تصمیم‌گیری شود، اظهارکرد: به سمت پایداری شرایط اقتصادی پیش می‎رویم و به تدریج نوسانات شدید نرخ ارز برطرف می‌شود و تقاضاهای استان ما نیز افزایش می‌یابد.
وی با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به استفاده از ظرفیت های سنگ و معدن استان اضافه کرد: با توجه به پیش بینی شورای معادن استان ها در برنامه پنج ساله ششم توسعه، بخشی از مکاتبات در کمترین زمان ممکن انجام و تصمیمات مناسب را اتخاذ می کنیم.
جبارزاده در خصوص سخنان یکی از حضار مبنی بر ورود سنگ از استان های دیگر به تبریز و برخی دیگر از شهرستان های استان گفت: قیمت و کیفیت، دو مولفه مهم در این زمینه هستند و باید تولیدکنندگان استانی با توجه به این دو مولفه، زمینه را برای قطع ورود سنگ از استان های دیگر به این استان فراهم کنند.
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم در سال 96، با اتخاذ سیاست های مناسب، واحدهای معدن و سنگ استان را بیش از پیش فعال کنیم.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار : رستگار
6120/6180
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.