به گزارش ایرنا، صادق نجفی روز پنجشنبه در آئین رهاسازی 7 هزار قطعه انواع ماهی در دریاچه 'داغ گولی' عینالی تبریز افزود: از این میزان 100 هکتار مربوط به سال های 93 و 94 و 200 هکتار نیز مربوط به سال گذشته است.
وی با بیان اینکه چشم‌انداز طبیعت، نشاط و پویایی این مجموعه، هفته ‌به ‌هفته در حال تغییر و تحول است، اظهار کرد: طبق قولی که مدیریت عون‌ابن‌علی داده تا مرداد سال جاری، سنگفرش پیاده ‌راه 6 کیلومتری دسترسی به ارتفاعات عینالی تکمیل می شود.
شهردار تبریز با بیان اینکه این کار در تشویق عموم شهروندان و استفاده گروه‌های ورزشی در این مسیر تاثیرگذار است، یادآوری کرد: توسعه کمی و کیفی مجموعه چند بعدی عینالی با داشتن تنوع خدمات و ظرفیت های سازنده در سایه تعامل سازنده با بخش‌های مختلف اجرایی انجام می شود.
نجفی ادامه داد: احداث دریاچه 'داغ‌گولی'، اقدام ماندگاری است که تاثیرات زیست‌محیطی و تفریحی عینالی و سیمای کلی این مجموعه را رونق می بخشد.
وی گفت: رهاسازی انبوه ماهی در دریاچه و توسعه زیست‌بوم با رهاسازی انواع گونه های سازگار با اقلیم شهر در مجاورت عون‌بن‌علی، نشان‌دهنده موفقیت مدیریت این مجموعه در جلب همکاری‌ سایر دستگاه‌های اجرایی است.
شهردار تبریز یادآوری کرد: رهاسازی انبوه ماهی کپور و قزل‌آلا در داغ‌گولی از برنامه‌های مشترک سازمان توسعه عون‌ابن‌علی و اداره‌ کل شیلات استان است که در مراحل آتی بهره‌برداری از این مجموعه، نقش موثری دارد.
نجفی افزود: استخر داغ‌گولی به تازگی با حجم 54 هزار مترمکعب توسط سازمان عون‌بن‌علی شهرداری تبریز آبگیری شده و علاوه بر تامین قسمتی از آب خام مورد نیاز پهنه‌های جنگل‌کاری شده عینالی، در افزایش رطوبت فضای‌ سبز و توسعه برنامه‌های تفریحی عینالی موثر است.
وی گفت: ایجاد نمادها، آب نماهای زیبا و لوزام ورزش همگانی و اقدام های رفاهی و خدماتی مجموعه‌عون‌بن‌علی، این تفرجگاه زیبا را به یکی از کانون های اصلی گردشگری در تبریز تبدیل کرده‌ است.
به گزارش ایرنا، تفرجگاه کوهستانی عینالی با 5 هزار و 600 هکتار وسعت در شمال شهر تبریز واقع شده و بزرگ ترین تفرجگاه کوهستانی کشور به شمار می رود.
کوه سرخ رنگ عینالی به ارتفاع یک هزار و 800 متری از سطح آب های آزاد در شمال تبریز قرار دارد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.