به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز یکشنبه در بازدید از مجموعه تفرجگاه عینالی، بر توسعه فضای سبز شهر تبریز تاکید و اظهارکرد: اجرای پروژه‌های تفریحی و گردشگری تأثیر بسزایی در تحقق برنامه‌ها و اهداف تبریز 1397 خواهد داشت.
وی، اجرای طرح ‌های توسعه ای در تفرجگاه عینالی از جمله طرح کاشت 200 هکتار جنگل و 30 هزار اصله درخت را گامی بزرگ در افزایش سرانه فضای سبز شهر تبریز عنوان کرد و افزود: این اقدامات در تلطیف هوا و کاهش آلودگی این شهر نیز تاثیرگذار بوده است.
جبارزاده با قدردانی از تلاش مدیران و کارکنان سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز، گفت: اقدامات این سازمان به عنوان باقیات صالحات در اختیار شهروندان تبریز قرار می گیرد و رضایت‌ مندی مردم، نشان از تدبیر و برنامه ‌ریزی مناسب در راستای ارائه خدمات عمومی است.
وی اضافه کرد: باید توجه داشت که اجرای طرح‌ های گردشگری نقش مهمی در جذب گردشگران و آماده‌ سازی مناطق گردشگری در راستای برنامه‌ های تبریز 1397 دارد.
به گزارش روابط عمومی استانداری، مسعود برزگر جلالی مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی نیز در این بازدید گزارشی از روند اجرای پروژه‌های این سازمان از جمله احداث دریاچه 54هزار مترمکعبی، جنگل ‌کاری 200 هکتاری و کف‌ سازی جاده اصلی تفرجگاه عینالی ارائه کرد.
به گزارش ایرنا، تفرجگاه کوهستانی عینالی با 5600 هکتار وسعت در شمال شهر تبریز واقع شده و در حال حاضر بزرگ ترین تفرجگاه کوهستانی کشور به شمار می رود.
هر چند ارتفاعات عینالی تبریز تا 15 سال قبل تنها میعادگاه کوهنوردها و کوه روها بود، اما در زمان استانداری محمدعلی سبحان اللهی به سال 1380 و در سایه کوشش های انجام شده در این مدت، طرح جنگل کاری آن شروع شد تا به بستری برای ترویج ورزش همگانی و نیز تفرجگاه خانوادگی به ویژه در تعطیلات آخر هفته تبدیل شود.
کوه سرخ رنگ عینالی به ارتفاع یکهزار و 800 متری از سطح آب های آزاد در شمال تبریز قرار دارد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: پرویز انصاری
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.