به گزارش ایرنا، امین امینیان روز یکشنبه در همایش گرامیداشت روز شوراها در شهرستان خداآفرین، گفت: شوراها زمانی می توانند نقش مشارکتی خود را برای توسعه و انسجام امور در حوزه های مختلف شهرستان ایفا کنند که در جایگاه واقعی شورا قرار بگیرند و ابزاری نمادین نباشند.
وی گفت: بزرگترین سرمایه هر منطقه، مشارکت است و این زمانی اتفاق می افتد که احساس تعلق در افراد شکل گیرد.
امینیان با تاکید براینکه اگر حق الهی و قانونی مردم آسیب ببیند استبداد بروز می کند، گفت: تمام آحاد مردم و مجریان انتخابات وظیفه دارند از حق الهی و قانونی مردم صیانت و حراست کنند.
وی گفت: برای توسعه شهرستان، شوراها و مسئولان ادارات باید هماهنگی و تعامل بیشتری داشته باشند.
امینیان اشتغال و کسب درآمد کافی را حق مردم شهرستان نامید و گفت: اگر در روستاها در آمد نباشد خدمات رفاهی معنی ندارد.
فرماندار خداآفرین با اشاره به خدمات دولت در سه سال اخیر در این شهرستان گفت: عملیات اجرایی طرح 4هزار هکتاری از اراضی بهبود در بخش گرمادوز این شهرستان با مبلغ 71میلیارد تومان به تازگی شروع شده و با اجرای آن مردم 21روستا با 1400بهره بردار از شبکه آبیاری نوین و کانال صنعتی و حق آبه خود برخوردار می شوند و از کشاورزی سنتی و معیشتی عبور خواهند کرد.
وی با بیان اینکه عدالت بدون توسعه، توزیع فقر است، گفت: توسعه خداآفرین در کشاورزی و گردشگری و نیز حمل و نقل جاده ای اتفاق می افتد.
امینیان همچنین از اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی در ایجاد کارخانه تولید شیر ذرت با بیش از 200میلیارد تومان خبر داد و افزود: با ایجاد این کارخانه صنایع تبدیلی و کشت ذرت در منطقه به توسعه و افزایش کسب و کار مردم کمک خواهد کرد.
وی همچنین از ایجاد بندر خشک در محدوده قلی بیگلو 'با ترمینال باری به وسعت یکصد هکتار و تجارت با منطقه قفقاز از طریق پل دوستی، تصویب منطقه گردشگری منجوان، ثبت جهانی جنگلهای ارسباران و پایگاه پژوهشی ارسباران در راستای توسعه شهرستان خبر داد.
شهرستان خداآفرین با جمعیت 34هزار نفری دارای سه بخش هفت دهستان یک شهر و 204روستاست.
این شهرستان در شمال شرق استان آذربایجان شرقی در فاصله 250کیلومتری تبریز واقع است.
7468/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.