معصومه آقاپور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این امر حاکی از نقش آفرینی بانوان در لایه های مختلف مدیریتی کشور است و حضور بانوان به دلیل دارا بودن خلاقیت و نوآوری، می تواند در ترکیب شوراها برای بهتر شدن برنامه های توسعه همه جانبه نقش مهمی داشته باشند.
وی اظهار کرد: مردم و مجلس می توانند فرآیند نهاد شوراها را به سمتی که قانون گذار به آن شانیت بخشیده سوق دهند و در این راه مردم با انتخاب افراد کارآمد، با تجربه، متعهد و مجلس شورای اسلامی هم با تصویب قوانین لازم می توانند نقش مهم خود را ایفا نمایند.
آقاپور ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پارلمان محلی و یکی از ارکان تصمیم گیری و اداره امورکشور در قانون مورد تاکید قرار گرفته است.
وی گفت: جایگاه شوراها در کشور از یک پایه و نگرش دینی و اعتقادی برخوردار است، لذا مدیریت شوراها با توجه به آموزه های دینی و تجربه های مدیریتی مدرن قطعا نماد مردم سالاری دینی در کشورمان محسوب می شود که جنبه عملیاتی آن نمود بیشتری دارد.
نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: شوراها در دوره های اول و دوم به دلیل فراهم نبودن بسترهای لازم و نوپا بودن نهاد شورا در کشور نتوانستند نقش پررنگی در مدیریت های شهر و روستا داشته باشند، اما در دوره های بعدی انتظارات جامعه از شوراها متناسب با پیشرفت ها و تحولات دنیا تغییر یافت.
آقاپور با اشاره به اینکه نهاد شوراها با گذشت چهار دوره از عمر خود توانسته اند تجربه لازم را کسب کنند، ادامه داد: به عملکرد چهار دوره فعالیت شورا ها در استان با وجود برخی حاشیه های اخیر به نظرم می توان نمره قبولی داد البته این درحالیست که بایستی مردم با دقت و حساسیت ویژه در انتخاب افراد با تجربه و کارآمد از به وجود آمدن این چنین حاشیه هایی جلوگیری نموده تا انتظارات لازم و به حق از این پارلمان محلی به خاطر نقش اهرمی و عملیاتی که برای مسئولین استانی و ملی متصور است برآورده شود.
وی با بیان اینکه نامزدهایی که در این عرصه برای رقابت به میدان می آیند باید اشرافیت کامل به مسائل شهری و روستایی داشته و تخصص لازم را در حوزه های عمرانی، فرهنگی یا متناسب با نیازهای محل زندگی خود داشته باشند، افزود: مردم باید علاوه بر شاخص های تخصصی فرد منتخب خود به جایگاه اجتماعی، عدالت و خوش نامی آن کاندیدا توجه داشته باشند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.