رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: 26 فوتی سر صحنه و 10 فوتی در مسیر و بیمارستان، سهم استان از تلفات برون جاده‌ای در سال جاری است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سرهنگ جواد ناموران در جلسه ی شورای ترافیک استان اظهار کرد: عمده ترین تلفات جاده‌ای به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی اتفاق می‌افتد.
وی در خصوص آمار تلفات حوادث جاده‌ای طی سال گذشته، عنوان کرد: در شش ماهه اول سال 95، پنج نفر افزایش و در شش ماهه دوم با کاهش تلفات حوادث جاده‌ای مواجه بودیم.
وی تاکید کرد: سال گذشته فوت 156راننده و 190 سرنشین در حوادث جاده‌ای به ثبت رسیده است که انحراف به چپ، عمده ترین علت این حوادث بوده است؛ همچنین عمده ترین تلفات توسط خودروی پراید انجام شده است.
ناموران با اشاره به اخذ تست مرفین از رانندگان در سال گذشته، گفت: تست مرفین 435 نفر از 2408 نفرمثبت بود!.
وی گفت: همچنین سال گذشته 11 درصد افزایش تخلفات نیز به ثبت رسیده است.
رئیس پلیس راه استان  متذکر شد: در سال جاری نیز تست مرفین 131 نفر از 700 نفر مثبت بوده که بخش عمده این آمار مربوط به رانندگان خودروهای سنگین است. 
داریوش باقرجوان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه اظهار کرد: 700میلیون مترمکعب برف روبی زمستانی، فعالیت 630 دستگاه ناوگان راهداری و فعالیت 1230 نفراز عوامل راهداری از جمله اقدامات در آستانه‌ی بهار بوده است.
وی افزود: لکه گیری، خط کشی تعمیر و تنظیم تابلوها، نصب 15 دستگاه پل عابر پیاده در یک و نیم سال گذشته نیز از دیگر اقدامات بوده است که پل عابر پیاده‌ی استادیوم یادگار امام (ره) آخرین مورد آن بوده است.
باقرجوان عنوان کرد: بهره برداری از مسیرهای مرند - کشکسرای، هوشمندسازی جاده‌ه، تجهیز مرکز مانیتورینگ پلیس راه استان نیز از دستاوردهای دیگر در طول سال گذشته است.
وی خاطرنشان کرد: 28 مورد از مجتمع  خدماتی و رفاهی در حال بهره برداری هستند و نوروز امسال نیز تنها پنج مورد شکایت از وضعیت سرویس بهداشتی‌ها و نمازخانه‌ها داشتیم که کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.
وی گفت: پیش فروش بلیط ها از 25 اسفند شروع شد و 325هزار نفر از مبدا استان جابجا شدند و همچنین از پایانه‌ی مرزی جلفا 45هزار و از پایانه ی مرزی نورودوز 37هزار مسافر نوروزی جابه جا شدند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.