به گزارش ایرنا، محمدرضا مشایخی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی تشییع و تدفین این شهدا در بخش ترکمانچای میانه افزود: تشییع شهدای گمنام از تکالیف و مسئولیت های خطیری است که بر عهده ما گذاشته شده و میزبانی شایسته از حضور آنان دینی است که در قبال خون آن ها بر عهده داریم.
وی تدفین شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور را به عنوان یک حرکت نوین معنوی و فرهنگی و پرنشاط در جامعه عنوان و اظهار کرد: این حرکت ارزشمند باعث ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج ارزش های 8 سال دفاع مقدس و پراکنده شدن عطر و شمیم خوش شهادت می شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدایی است که از جان خود برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی گذشتند، یادآوری کرد: اجرای باشکوه این مراسم و حضور حداکثری مردم در این مراسم سبب افتخار و حماسه ای دیگر برای نظام می شود.
مشایخی، ادامه داد: استقبال مردم ترکمانچای سبب شد تا این بخش نیز پذیرای وجود شهدای گمنام باشد.
فرمانده سپاه ناحیه میانه نیز در این جلسه گفت: آیین تشییع و خاکسپاری پیکر 2 شهید گمنام همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در این شهرستان برگزار می شود.
سرهنگ جعفر غیابی وجود شهدای گمنام در هر منطقه را باعث خیر و برکت برای آن منطقه عنوان کرد و افزود: این شهدا روز چهارشنبه 11 اسفند، پس از تشییع استانی شهدای گمنام از تبریز تحویل گرفته می شود.
وی یادآوری کرد: در ساعت 14/30 از مقابل سپاه تشییع و مراسمی نیز با عنوان یادواره شهدای ترک در مسجد سنگی آن برگزار و در ساعت 17/3 دقیقه به بخش ترکمانچای برای تشییع و تدفین انتقال داده خواهند شد.
وی خواستار اطلاع رسانی به مردم و همکاری تمامی ادارات و نهادهای میانه، ترک و ترکمانچای در برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم معنوی، مذهبی و فرهنگی شد.
بخشداران بخش های ترکمانچای و کندوان میانه نیز برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین این دو شهید گمنام اعلام آمادگی کردند.
رسول یعقوبی بخشدار ترکمانچای گفت: تشییع شهدای گمنام در بخش کاغذکنان، مردم بخش ترکمانچای را برای پذیرایی از شهدای گمنام در این بخش راغب کرد به طوری که استقبال و حضور پرشکوه آن ها در تشییع شهدای گمنام بخش کاغذکنان نمادی بارز از شوق و ذوق آن ها برای حضور شهدای گمنام در بخش ترکمانچای بود.
بخشدار کندوان نیز با بیان اینکه اجرای هر برنامه ای برای شهدا به طور قطع با شور و شوق خاصی انجام می شود گفت: مردم ولایی و شهیدپرور میانه علاقمند به شهدا بوده و عزت و اقتدار کنونی جامعه مدیون خون پاک این انسان های بزرگ است.
محمود زرین، افزود: بخش کندوان را نه تنها آماده استقبال و تشییع از پیکر این دو شهید گمنام است بلکه این بخش آماده برای تدفین شهدای گمنام بوده و برای این منظور 4 محل تعیین شده که امیدواریم به زودی شاهد حضور شهدای گمنام در این بخش نیز باشیم.
خبرنگار: زهره غلامی** انتشار دهنده:محمد رستگار
7231/8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.