حجت الاسلام علی انتظاری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی مدیران حوزه های علمیه شمال غرب کشور، هدف از برگزاری این نشست را شناسایی و استفاده از ظرفیت های اخلاقی و تربیتی استان های همجوار عنوان و با تأکید بر اهمیت برگزاری چنین جلساتی، افزود: شناسایی اساتید اخلاق و اساتید مشاوره ای منطقه، برپایی گفتمان های اخلاقی، برگزاری کارگاه های دانش افزایی اخلاقی اساتید و جذب مدیران، اساتید و کادر با رویکرد اخلاقی باید مورد توجه بیش از پیش مدیران استانی قرار گیرد.
وی با اشاره به حضور معاونان تهذیب حوزه های علمیه شمال غرب کشور در این نشست، اظهار کرد: باید با طراحی برنامه های اخلاقی برای احیای فضیلت حوزه های علمیه در جامعه حرکت کرد.
انتظاری ادامه داد: امروز نیازمند نقش آفرینی بیش از پیش حوزه های علمیه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی هستیم.
به گزارش ایرنا، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب نیز در این نشست با تقدیر از حضور مدیران حوزوی در این مرکز بزرگ آموزش علوم اسلامی گفت: حوزه علمیه شهرستان بناب یکی از بزرگترین و مهم‌ترین مراکز علوم و معارف اسلامی در منطقه شمال غرب به شمار می رود که بیش از 500 طلبه در پایه‌ها و سطوح مختلف در حال تحصیل هستند.
حجت الاسلام شیخ عبدالمجید باقری بنابی، از فعالیت مرکز تخصصی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در 4 رشته کلام مقارن، تفسیر، مدرسی فقه و اصول و تبلیغ خبر داد و افزود: برنامه‌های اخلاقی، فرهنگی، معرفتی و تربیتی این مرکز علوم دینی در نوع خود کم‌نظیر است، تا جایی که طلاب این مرکز به اخلاق‌مداری شهرت دارند.
در این نشست مدیران استانی و معاونان تهذیب پیرامون مسائل تربیتی، اخلاقی و معرفتی طلاب علوم دینی به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد جلسه آینده مدیران ارشد و معاونان تهذیب استانی حوزه های علمیه منطقه شمال غرب کشور 8 اسفند ماه سال جاری در زنجان برگزار شود.
3038/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.