مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از پایان برداشت پنبه در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، رشید نظمی در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اعلام این مطلب افزود: برداشت و خرید پنبه در شهرستان خداآفرین از اول مهر ماه شروع شده بود و کارشناس زراعت مدیریت شهرستان به صورت مستمر بر روند خرید پنبه نظارت کامل داشت .

وی ادامه داد:  برداشت این محصول با خرید 2 هزار و 715 تن وش توسط دو کارخانه پنبه پاک کنی نگین وش و آذرپاک با قیمت تضمینی از کشاورزان محترم در آخر آذرماه به پایان رسید.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین ادامه داد: پنبه یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی است که علاوه بر تامین مواد اولیه صنایع نساجی، روغن کشی، و بهداشتی و دیگر صنایع در ایجاد  اشتغال در بخش­های کشاورزی، صنعتی و بازرگانی نقش مهمی ایفا می­کند.

نظمی در ادامه افزود: این محصول از دیرباز در شهرستان خداآفرین مورد توجه کشاورزان بوده و هست به همین دلیل توسعه و ترویج کشت پنبه به لحاظ مساعد بودن شرایط اقلیمی و دانش و آگاهی بالای کشاورزان شهرستان جزء پروژه­های عملیاتی در راستای اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار داده شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین، گفت: از 2 هزار و 715 تن وش خریداری شده 733 تن محلوج و یکهزار و 331 تن پنبه دانه به دست آمده است.

وی در پایان اظهار کرد: تاکنون 45 میلیارد ریال از طلب پنبه کاران توسط شرکت تعاونی روستایی کلیبر پرداخت شده و 38 میلیارد ریال دیگر نیز در آینده نزدیک به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.