به گزارش روز یکشنبه دفتر ارتباطات مردمی محمدحسین فرهنگی، وی با ابراز تاسف از کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم ترکیه در حادثه تروریستی شب گذشته ترکیه، افزود: این اقدامات وحشیانه و تروریستی که جان و مال مردم عادی را هدف قرار می دهد، به شدت محکوم است.
وی با بیان اینکه مدت هاست در سیاست های ترکیه درباره مسایل منطقه ای و بین الملل رفتارها و گفته های متناقض و متعارض دیده می شود، اظهار کرد: بر همین اساس می توان ادعا کرد که سیاستمداران ترکیه در این مسایل سردرگم بوده و عملکرد قابل دفاعی ندارند.
فرهنگی ادامه داد: دولت ترکیه احساس می کند باید خود را با سیاست های آمریکا هماهنگ کند و با آنکه از این بابت مرتب آسیب می بینند اما باز هم رفتارهای متفاوتی را در پیش می گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد این کشور بزرگ و همسایه به نتیجه درستی در سیاست ها و دیپلماسی خارجی خود برسد و همگام با کشورهای بیدار و روشنی که در منطقه شکل گرفته یا در حال شکل گیری است ، حرکت کند تا بتوانیم اتحاد مناسبی در این منطقه حساس جهان داشته باشیم.
این نماینده مجلس دهم با اشاره به مذاکرات مشترک وزرای دفاع ایران، ترکیه و سوریه که در روسیه انجام شد، گفت: این مذاکرات از جمله اتفاقات مثبت و مفید برای خاورمیانه است که رخ می دهد.
به گزارش ایرنا، در حادثه تروریستی شب گذشته استانبول که در یک کلوپ شبانه در اولین ساعات سال 2017 میلادی رخ داد، بیش از 40 نفر کشته و 69 نفر زخمی شدند.
ترکیه در سال گذشته میلادی شاهد 27 مورد حمله تروریستی در شهرهای بزرگ خود بود که در جریان آنها 337 نفر کشته و یکهزار و 418 نفر زخمی شدند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3038/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.