به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان، امروز در جلسه رؤسای دستگاه‌های اجرایی برای پیوستن به پویش مرهمی بر داغ کرونا با بیان اینکه دو ماه است که کشور ما و به نوعی اکثر کشورهای جهان با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت این بیماری از زمانی که در کشور شیوع پیدا کرده باعث بروز مسائل و مشکلات جدی برای کشور و مردم شده که در این میان بخشی از مردم و اقشار و گروه‌های آسیب پذیر با مشکلات معیشتی و اقتصادی مضاعف علاوه بر محدودیت‌های موجود مواجه شده‌اند.

وی افزود: در همین زمینه دولت تلاش می‌کند با تأمین برخی منابع مشکلات این افراد را تا حدی برطرف کند اما دولت به تنهایی از عهده برطرف کردن تمامی مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد بر نخواهد آمد.

فرماندار هشترود اظهار داشت: حتی در کشورهای توسعه یافته نیز دولت‌ها امکان برطرف کردن تمامی مشکلات معیشتی تمامی افراد را ندارند حال آنکه کشور ما طی ۲ سال گذشته زیر بار سنگین شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها هم بوده است، لذا لازم است خود مردم هم در کنار دولت مردان احساس وظیفه کرده و به صحنه بیایند و در این روزهای سخت با دستگیری از نیازمندان مرهمی بر داغ کرونا باشند که بر پیکره جامعه وارد شده است.

امینیان در همین راستا خاطر نشان کرد: طی روزهای گذشته به منظور کمک به نیازمندان در سطح شهرستان هشترود، پویش مردمی راه اندازی شده که خوشبختانه مورد استقبال چشم‌گیر مردم واقع شده است.

وی از جمله مزیت‌های این اقدام را افزایش همدلی و همبستگی بین مردم دانست و اذعان داشت: این بیماری همیشگی نبوده و بالاخره از بین خواهد رفت اما وظیفه دینی، ملی و انسانی ما ایجاب می‌کند که با پیوستن به این پویش کمک حال همنوعان خود باشیم.

فرماندار هشترود با بیان اینکه ماه‌های شعبان و رمضان ماه‌های جود و بخشش و احسان هستند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نیمه شعبان خود بر رزمایش کمک مومنانه تاکید کردند لذا لازم است هرکس به اندازه وسع و توان خود به یاری همنوعان خود بشتابد.

امینیان همچنین با بیان اینکه خداوند در قرآن بر انجام دادن انفاق در شب و روز و آشکارا و پنهانی تاکید می‌فرمایند، گفت: آنچه که در مسئله انفاق کردن وجود دارد حفظ آبروی فرد انفاق شونده است اما اینکه انفاق آشکارا نباشد نیست، حتی گاهی اعلام اینکه افراد چه میزان کمک کرده‌اند باعث تشویق دیگران به انفاق هم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه مؤسسه باب الحوائج که یک مؤسسه رسمی، قانونی و یک سازمان مردم نهاد است جهت پرداخت کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده تا کمک‌ها متعاقباً توسط همین کانال به دست مردم برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1413106
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.