یحیی حیدری روز سه شنبه در جمع فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج حوزه سیدالشهدا و هیات امنای مساجد روستایی بخش قلعه افزود: بسیاری از کسبه و مردم متاثر از کرونا ضرر کرده اند که برای مهار این مشکل باید هیات امنا مساجد و نهادها و بسیج با تهیه و توزیع کمک های معیشتی، بخشی از مشکلات را برطرف کنند.

وی اضافه کرد: خدمت رسانی بسیج و مردم در این روزهای کرونایی یادآور روزهای دفاع مقدس و جانفشانی های آن روزهاست و باید از این ظرفیت برای کنترل و مهار کرونا استفاده کرد.

حیدری گفت: در جوامع غربی و غیر اسلامی چیزی بنام بسیج و نهادهای مردمی وجود ندارد و برای همین نمی توانند مشکلاتی همچون کرونا را به راحتی مهار کنند.

وی محله محور بودن طرح کمک مومنانه را موثر دانست و اظهار داشت: هیات امنا مساجد نباید منتظر تصمیمات مسوولان باشند بلکه با شناسایی افراد فقیر و نیازمند، نیازها و مشکلات آنها را برطرف سازند.

بخشدار بخش قلعه چای نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام یافته در مورد مقابله با ویروس کرونا  در بخش قلعه چای گفت: حضور فعال شوراها و دهیاران در کنار نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج در رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گندزدایی روستاها به صورت متناوب، توزیع ماسک در برخی از روستاها، توزیع گوشت قربانی از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش مشکلات مردم در این روزهاست و در ادامه با شناسایی افراد نیازمند،  بسته های حمایتی و معیشتی در بین این افراد توزیع خواهد شد.

علی امانی اظهار داشت: افزایش سطح آگاهی و آموزش عموم افراد جامعه از موثرترین عوامل پیشگیری و کاهش بلایای طبیعی و همچنین نحوه مقابله با ویروس کرونا است.

وی استفاده از توانمندی‌های بسیج در ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک و صنایع تبدیلی را خواستار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.