عزیز نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۲ هزار هکتار از زمین های زراعی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته و پیش بینی می شود ۱۰۰هزارتن سیب زمینی تابستانه از زمین های زراعی برداشت شود.

وی گفت: شهرستان عجب شیر در تولید سیب زمینی تابستانه یکی از قطب های تولید سیب زمینی در استان و کشور محسوب می شود.

نوروزی اظهار داشت: کشت و برداشت این محصول در عجب شیر به صورت تمام مکانیزه و جمع آوری و بسته بندی به صورت دستی از سوی کارگران انجام می شود.

وی از ایجاد واحدهای سورتینگ و بسته بندی در شهرستان عجب شیر خبرداد و گفت: این امر در جهت کاهش ضایعات محصول و افزایش قیمت آن و همچنین توانایی رقابت در بازارهای داخلی و خارجی انجام می شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان از دغدغه‌های مسوولان بخش کشاورزی است که با استفاده از جذب سرمایه‌گذاری و با شناسایی اراضی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران در حال اجرا است.

وی افزود: در حال حاضر یک واحد سورتینگ در شهرستان راه اندازی شده و برای دو واحد دیگر مجوز احداث با توجه به نیاز منطقه داده شده است.

وی با بیان اینکه عمده تولیدات کشاورزان عجب شیری سیب زمینی و پیاز است افزود: همواره فروش این دو محصول دغذغه ای بزرگ برای کشاورزان شهرستان است که با راه اندازی این واحدها، امیدواریم این مشکل برطرف شود.

شهرستان عجب شیر دارای حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که از این میزان حدود پنج هزار هکتار به باغات اختصاص دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.