حجت‌الاسلام‌ محمدرضا میرتاجالدینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به نشست اخیر تعدادی از منتخبان حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با استاندار آذربایجان شرقی اشاره و با بیان اینکه در این نشست مسعود پزشکان و روح الله متفکرآزاد نیز حضور داشتند، گفت: استاندار در این جلسه توضیحات قانع‌ کننده‌ای در قبال اقدامات انجام یافته ارایه و بر اجرای طرح مانیتورینگ و رصد لحظه‌ به لحظه‌ وضعیت استان تاکید کرد و مقرر شد آگاهی‌بخشی به مردم و رعایت توصیه‌های بهداشتی به طور مستمر تداوم یابد.

وی با اشاره به تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با کرونا در استان، اظهار داشت: استاندار درباره تامین اقلام بهداشتی و پزشکی توضیحاتی دادند و از آغاز همکاری بین بسیج و مراکز بهداشتی خبر دادند تا بدین طریق بدون مراجعه مستقیم مردم به مراکز بهداشتی طرح غربالگری انجام شود.

میرتاج الدینی به‌کارگیری ظرفیت محلات برای قطع زنجیره‌ی شیوع کرونا را مهم خواند و ادامه داد: در حال حاضر مواد ضدعفونی و بهداشتی در محلات مختلف تبریز تامین شده است تا ارتباط بین افراد جامعه هر چه بیشتر کاهش یافته و زنجیره سرایت قطع شود.

وی با بیان اینکه طرح های مبارزه با ویروس کرونا در آذربایجان شرقی با واقعیات موجود انطباق دارد، یادآوری کرد: مردم باید با رعایت پویش «در خانه بمانیم» از شیوع گسترده‌ این ویروس در جامعه جلوگیری کنند که امیدواریم با اجرای کامل این طرح تا ۲ هفته آینده روند صعودی ابتلا به کرونا در استان تبدیل به سیر نزولی شود.

میرتاج‌الدینی با قدردانی از زحمات استاندار آذربایجان‌شرقی و دیگر دست‌اندرکاران عرصه سلامت استان، گفت: پزشکان و پرستاران مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند که باید ارزش کار و ایثارگری آن‌ها بیش از پیش شناخته شود.

وی افزود: هر چند در حال حاضر آذربایجان شرقی در تامین اقلام بهداشتی موردنیاز مراکز درمانی و بیمارستانی کمبود ندارد، اما مشکلاتی در توزیع این اقلام بین آحاد مردم وجود دارد که با توجه به درایت و همت مسئولان استانی، این مشکل نیز به زودی قابل رفع است.

میرتاج الدینی امکانات و توانمندی های تولیدی اقلام بهداشتی و ضدعفونی در آذربایجان شرقی را وسیع خواند و گفت: باید توجه داشت که این تولیدات در این حوزه برای شرایط عادی و معمول تعریف شده است که در وضعیت ویژه امروز نیاز است تولیدکنندگان نسبت به افزایش شیفت های کاری و خطوط تولید، استان را در تامین اقلام بهداشتی اعم از ماسک و مواد ضدعفونی کننده کمک کنند.

وی از مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد تا نسبت به پویش " درخانه بمانیم" بیشتر توجه کنند و با در خانه ماندن و عدم حضور در معابر و محل های تجمع، دست اندرکاران بهداشتی استان را برای مقابله با ویروس کرونا همراهی کنند.

نماینده منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ۱۰ روز آینده را به لحاظ شیوع و گسترش ویروس کرونا در آذربایجان شرقی را بسیار مهم و روزهای تعیین کننده خواند و اظهار داشت: اگر مردم در این مدت بیرون نیامده و در منازل خود بمانند بدون تردید سیر صعودی بیماران کرونایی روند نزولی در پیش خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا،  از بین ۱۱۷ نفر بستری شده مشکوک به کرونا در مراکز بیمارستانی در شبانه روز گذشته، نتیجه آزمایش ۳۵ نفر مثبت اعلام شد تا تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۴۰۹ نفر برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.