حجت الاسلام احمد حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اجرای این برنامه ها ۵۴۴ هزار شهروند تبریزی با مراجعه به مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی استفاده کرده اند.

وی اظهار داشت: برگزاری ۵۵ نمایشگاه در موضوعات صنایع دستی، تولیدات زنان سرپرست خانوار در راستای مهارت آموزی، حمایت و ایجاد بستر برای ارایه محصولات این قشر، ۸۱ مسابقه ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله جام پرچم به مناسبت شهادت سردار سلیمانی با حضور ۱۰ هزار شهروند در موضوعات مختلف ورزشی در دهه مبارک فجر و ۱۰۹ جشن و جشنواره برای ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی به صورت میدانی و خیابانی از جمله برنامه های این سازمان در سال جاری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از اولویت های شهرداری تبریز و این سازمان در سال جاری بود، گفت: هم اکنون ۲۹ کتابخانه با ظرفیت ۱۲۷ هزار جلد و ۳۶ هزار عضو فعال در تبریز وجود دارد که دارای ۵۵ سالن و قرائتخانه بوده و بیش از ۱۲۰ هزار مخاطب و علاقمند کتاب و کتابخوانی از این امکانات استفاده می کنند.

حجت الاسلام حمیدی، ادامه داد: در سال جاری در حوزه گردشگری، شهرداری تبریز با راه اندازی ۳۰ دستگاه اتوبوس در ایام نوروز و تابستان طرح تبریزگردی را برای آشنایی شهروندان و گردشگران با داشته های فرهنگی و دیدنی این شهر اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ سال خوبی از نظر انجام فعالیت های فرهنگی بود، یادآوری کرد: با توجه به فرمایشان رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب، این سازمان یکی از رویکردهای خود را عمل به بیانات رهبری در این زمینه معطوف کرد و اولین همایش ملی «گام دوم انقلاب و شهر پایدار» را به صورت ملی برگزار کرد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: برای برگزاری این همایش ملی ۴۰۰ مقاله از سراسر کشور ارسال شد که از بین آن ها ۵۴ مقاله انتخاب و از بین مقالات منتخب نیز تعدادی انتخاب و روش ها و راهکارهای ارایه شده در آن ها در برنامه ریزی های مدیریت شهری و احکام برنامه های راهبردی ۵ ساله شهرداری گنجانده و نتایج این همایش ملی به شهرداری های کلانشهرها ارسال شد.

حجت الاسلام حمیدی، برون سپاری فعالیت های فرهنگی را از دیگر اقدامات شهرداری تبریز و این سازمان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم برنامه های فرهنگی را بهتر از نهادهای دولتی اجرا می کنند در این راستا از ایجاد فرهنگسراهای خصوصی حمایت می شود و از ابتدای سال تاکنون مجوز ایجاد ۲۵ فرهنگسرای مردمی برای فعالان و نخبگان فرهنگی صادر شده است.

وی با اشاره به اولویت این سازمان برای بهره گیری از سرمایه مادی، توان و ظرفیت صاحبان اندیشه و فرهنگ و هنر تبریز برای راه اندازی فرهنگسراهای خصوصی، اظهار داشت: مجوز ایجاد ۷ فرهنگسرا نیز صادر شده و در حال طی مراحل نهایی هستند که با فراهم شدن شرایط فعالیت های آن ها شروع می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز تدوین ۲۶ جلد کتاب آموزش های شهروندی را از دیگر اقدامات این معاونت اعلام کرد و گفت: برای ترویج آموزش های شهروندی در سطح دانش آموزان، اولیا و جامعه ۳۴۰ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف فرهنگ شهروندی در ۲ سال گذشته آماده سازی، تدوین، چاپ و با همکاری آموزش و پرورش در اختیار مقاطع مختلف آموزشی این شهر قرار گرفته است.

حجت الاسلام حمیدی، راه اندازی ۴۷ میز کودک با مشارکت معاونت حقوق بشر دادگستری در ارتباط با آموزش حقوق کودک در ۲۳ فرهنگسرا و ۱۷ خانه سلامت، اجرای ۴۰ برنامه به عنوان روایت عشق در قالب قصه خوانی رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس برای انتقال واقعیت های جنگ تحمیلی و رشادت های رزمندگان به جوانان و نسل کنونی در مناسبت های مختلف و راه اندازی کانون های سالمندی را در ۳ شعب فرهنگسرای این شهر برای استفاده از تجربیات آن ها، شرکت آن ها در برنامه های دورهمی و گذران اوقات فراغت را از دیگر برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری و این سازمان اعلام کرد.

وی گفت: در سال جاری شهرداران مدارس و معاونان آن ها در ۸۰ مدرسه تبریز با امضای تفاهم نامه بین شهرداری تبریز و اداره کل آموزش و پرورش انتخاب شد تا مدیریت شهری را در انجام فعالیت های زیست محیطی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی و آموزش شهروندی در مدارس کمک کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.