حمید شکری روز پنج‌شنبه در جلسه هماهنگی، همکاری بین بخشی ادارات، ارگان ها و سازمان های ذیربط در راستای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس در مراغه، تمامی اماکن شلوغ و پررفت و آمد در شهرستان همانند قلیان سراها تعطیل و برگزاری مراسمات و جلسات در ادارات مراغه لغو شده است.

وی افزود: در حال حاضر در مرحله کنترل در شهرستان هستیم و کادر بهداشت و درمان در تلاش شبانه روزی بوده که این موضوع قابل تقدیر است.
وی به برنامه ریزی های کلان اشاره کرد و گفت: با بسیج تمامی امکانات کنترل تمامی ورودی های شهرستان از جمله کنترل مسافران ورودی از طریق راه آهن، پایانه‌ها، فرودگاه و دیگر ورودی‌های شهرستان ضروری و لازم است.
شکری گفت: در مراغه در وضعیت بحرانی قرار نداریم اما باید جدی بگیریم و مردم و مسوولان با تمام آمادگی این مرحله را پشت سر بگذاریم.
وی گفت: اگر مردم و تمامی مسوولان در حوزه بهداشت و پیشگیری از کرونا ویروس موفق عمل نکرده و همکاری نکنند در حوزه درمان نمی توانیم جوابگو باشیم.
فرماندار مراغه با تاکید بر برنامه ریزی دقیق برای ضدعفونی محیط های کسب و کار اظهار داشت: ضدعفونی مکان های عمومی و دستگاه های خود پرداز از سوی شهرداری و در روستاها از سوی دهیاری ها انجام می شود.
شکری به نانوایی ها و اصنافی که به صورت مستقیم با مردم سرو کار دارند اشاره کرد و گفت: تشدید نظارت بر نانوایی ها و برنامه ریزی برای آموزش آن ها در این برهه حساس نیاز است.
وی، وجود کارخانه الکل سازی در مراغه را پتانسیلی برای شهرستان عنوان  کرد و افزود: در حال حاضر با تمهیدات انجام گرفته الکل و مواد ضدعفونی کننده در مراکز درمانی و داروخانه های سطح شهرستان موجود است و مشکلی در این خصوص نداریم.
وی گفت: موضوع مهم در این ارتباط، کنترل و نظارت بر نحوه توزیع اقلام است و تمامی نهاد ها موظف به همکاری و داروخانه ها موظف به عرضه اقلام هستند.
وی گفت: خوشبختانه تاکنون در شهرستان عملکرد ها مثبت بوده اما کافی نیست و باید ضریب امنیت را بالا ببریم و این با همکاری مردم امکان پذیر است.

مرخصی به زندانیان در راستای پیشگیری از کرونا
دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: برای تعداد بیشتری از زندانیان به خاطر پیشگیری از کرونا ویروس مرخصی داده شده و تمامی ملاقات ها لغو شده است.
نادر نجد گفت: متاسفانه در روستاها عدم رعایت بهداشت گزارش شده و این خطرناک است و باید در این خصوص ورود کرده و تذکرات جدی داده شود.
وی گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا در شهرستان تمامی قلیان سراها تعطیل شدند که تعطیلی آن ها موقت نیست و دائمی خواهد بود.
نجد افزود: مردم از حضور در ادارات برای کارهای غیرضروری خودداری کنند و با ماندن در منازل به پیشگیری از این بیماری کمک کنند.
وی به شیوع بیماری کرونا ویروس و کاهش کمتر از ۵ درصد مراجعات به دادگستری شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه مردم همچنان برای بسیاری از کارهای غیرضروری به این مجموعه مراجعه می کنند و شاهد تجمع می شویم که درخواست رعایت از سوی مردم داریم.

۳۳ بیمار مشکوک به کرونا در مراغه بهبود یافته و مرخص شده اند
رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز در این جلسه گفت: از ابتدای اسفند تا به امروز ۶۳ مورد بستری مشکوک به کرونا در مراغه داشتیم که از این تعداد ۳۳ بیمار با بهبودی کامل ترخیص شدند.
اصغر تنومند اضافه کرد: تا کنون هشت نفر آمار فوتی در شهرستان ثبت شده که از این تعداد فقط نتیجه آزمایش کرونای یک نفر مثبت بوده و بقیه منفی است.
وی گفت: فرد فوت کرده خانم ۸۸ ساله ای است که بیماری زمینه ای قلبی داشته است.
وی افزود: ۴۵ نمونه برای آزمایش ارسال شده بود که از این تعداد ۲۸ نمونه جواب منفی، ۶ نمونه با جواب مثبت کرونا و جواب ۱۱ نمونه هنوز نرسیده است.
تنومند گفت: از ۶ مورد مثبت در شهرستان در حال حاضر ۲ نفر آقا به ترتیب ۳۲ ساله و ۷۱ ساله با وضعیت رو به بهبود ترخیص و تحت مراقبت هستند.
وی گفت: همچنین بیمار ۶۱ ساله خانم با بهبود وضعیت ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و در حال حاضر ۲ مورد مثبت در بیمارستان تحت مراقبت بوده و بستری هستند.
وی گفت: همچنین در حال حاضر ۱۷ نفر با موارد مشکوک در بیمارستان امیرالمومنین بستری هستند.
تنومند گفت: اقدامات شناسایی و معاینات بالینی اعضا خانواده افرادی که نتیجه آزمایش آنها مثبت بوده از سوی معاونت بهداشت شهرستان در حال پیگیری است.

۷ اکیپ شهرداری به صورت شبانه روزی مراغه را ضدعفونی می کنند

شهردار مراغه گفت: ۵ اکیپ در طول روز و ۲ اکیپ در طول شب اماکن عفونی و معابر این را در راستای مقابله با کرونا سم پاشی و ضدعفونی می کنند.

محمدرضا احمدی افزود: روزانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: شهرداری آماده همکاری با ادارات و توزیع اقلام مورد نیاز بهداشتی با استفاده از نیروهای خود است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.