بابک محبوب علیلو روز دوشنبه در جلسه توجیهی کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تبریز با اشاره به فعالیت سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه در کشور، اظهار کرد: وظایف هر یک از این قوا در قانون مشخص شده و وظیفه قانونگذاری و نظارت در اجرای قانون برعهده قوه مقننه است.

وی با بیان اینکه در حوزه قانون گذاری باید افرادی انتخاب شوند که بتوانند این دو وظیفه اساسی را به سرانجام برسانند تا شاهد تحول در حوزه قانونگذاری کشور باشیم، ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بجز این ۲ حوزه در سایر حوزه ها اختیارات قانونی ندارند.

محبوب علیلو از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی درخواست کرد با مردم صادقانه برخورد کنند و از دادن وعده های مختلف در حوزه های عمرانی و اجرای پروژه ها و همچنین تقسیمات کشوری که مربوط به قوه مجریه است، خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه کاندیداها از دادن وعده هایی که خارج از حوزه اختیارات نمایندگان است، پرهیز کنند، گفت: این امر موجب کاهش اعتماد مردم می شود که به عنوان سرمایه های اجتماعی، این کاهش اعتماد مهم ترین تهدید برای کشور است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز ادامه داد: استفاده از وسایل و امکانات دولتی و عمومی غیر دولتی مهم ترین تخلف انتخاباتی محسوب می شود.

وی ادامه داد: دستگاه های دولتی و عمومی غیردولتی براساس قانون انتخاباتی نمی توانند وسایل و امکانات خود را حتی به صورت اجاره ای در اختیار کاندیداها قرار دهند و این اقدام جرم انتخابی است.

علیلو اضافه کرد: براساس قانون انتخابات دیوار نویسی تخلف محسوب می شود حتی اگر صاحبان دیوار این اجازه را به کاندیداها داده باشند، همچنین تخریب آثار و علایم انتخاباتی دیگر کاندیداها جرم محسوب می شود.

وی اظهار کرد: برخی از کاندیداها به جای اثبات و بیان شایستگی های خود متاسفانه کاندیدای مقابل را تخریب شخصیتی در فضای مجازی و حقیقی می کنند که این موضوع مصداق اهانت، افترا و نشر اکاذیب بوده و جرم محسوب می شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز با اشاره به برخی میهمانی ها و ضیافت های شام و نهار به منظور جمع آوری آرا، گفت: خرید و فروش رای و طمیع در انتخابات به هر نحوی در قانون جرم و تخلف محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات این دوره از دستگاه های احراز هویت استفاده می شود، تاکید کرد: در این دوره استفاده از شناسنامه های افراد فوت شده و جعلی امکان پذیر نبوده و در صورت مشاهده برخورد می شود.

دامن زدن به بحث تقسیمات کشوری خطوط قرمز است

علیلو افزود: دادن وعده های خارج از اختیارات نمایندگان مجلس و دامن زدن به بحث تقسیمات کشوری از سوی مراجع قانونی جزو خطوط قرمز اعلام شده است.

وی ادامه داد: تعرض علیه اجتماعات و نشست های تبلیغاتی مجاز کاندیداها از طرف جریانات سیاسی طرف مقابل جرم است و نباید از افراد مساله دار و دارای عناد و زاویه با نظام جمهوری اسلامی در این نشست ها و اجتماعات برای سخنرانی دعوت شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز گفت: دامن زدن به اختلافات قومی به قصد هدایت آرا به نفع کاندیدا نیز جرم و تخلف انتخاباتی محسوب می شده و جزو خطوط قرمز بوده و نباید اجازه دهیم جریانات تجزیه طلب از این مساله سوءاستفاده کنند.

وی تاکید کرد: کاندیداها باید برای تبلیغات در فضای مجازی از پیام رسان های داخلی استفاده کنند و در صورت استفاده از پیام رسان های خارجی اگر مواردی مطرح شود که موجب سوءاستفاده دشمن شود، این موضوع وصف مجرمانه داشته و مسوولیتش با خود کاندیداست.

آذربایجان شرقی با بیش از چهار میلیون نفر جمعیت ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.